Vad fodrar ni missarna med?

Sv: Vad fodrar ni missarna med?

Mina katter får Mjau torrfoder, det är väldigt bra och billigt. Min stora katt äter bara torrfoder inget annat. Min lilla katt äter precis allt, han älskar lussebullar hehe. Han får Kvantums egna burkmat den är väldigt bra och fräsch tycker jag och han får jätte fin päls. Det beror nog mycket på torrfodret också för Nismo (den stora) har också väldigt fin päls. Lillen (den lilla) han får också våran mat alltså maten jag lagar (om det inte är för starkt) han älsklar det.

Fasktum är att Mjau, som är bland den billigaste sorten är den bästa, svenskt kött och utan onödigt spannmål och färgämnen.

Om du är rädd för urinsten så ge inte för mycket fisk, fisk innehåller mycket magnesium som kan i för stora mängder ge upphov till urinsten.

Mina kissar äter Hill's Science adult, kyckling varianten.

nån gång i veckan får de dela på en liten burk Sheba, vilket de älskar. Vissa smaker går inte hem, det ska vara speciellt några sorter de har. Nån gång då och då får de tonfisk men är sparsam med det pga kvicksilver halterna.

annars äter de gärna (om de får smaka) rökt skinka, ost, ostbågar....:eek:
den lilla äter även med förtjusning persika, päron och glass, både vanilj och choklad.

Nejdå det är inget de får vanligtvis, men nån gång kan de få smaka en liiiiten liten bit. :D

Min katt käkar vanligtvis sheba, men hon har fått en väldig aptit nu senaste veckorna och kan käka nästan 3 burkar om dan (hon är innekatt :crazy: ) så nu har hon fått gå över till whiskas igen som hon ätit tidigare. Blir lite billigare så. Dock var det inte så jättepopulärt så nu är hon tydligen inte lika hungrig längre :smirk:

*Lånar*

Våra katter får Mjau burkmat på morgonen, och har fri tillgång på torrfoder. De får torrfoder från RC och Hills.

Skjøldur skrev:
Katt-kæk

Min Såfin, snart 12 år ær en frisk och spænstig utekatt.
Hon kækar Royal Canin torrmat, vilken sort beror på årstid. Nu på høst och tidig vinter så har hon god aptit och då får hon en mager variant, och senare då aptiten sjunker så får hon lite fetare mat.
Men jag krusar inte med læckerheter bara før att hon har sæmre aptit på vårvintern... Det ska katter ha.
Hon får lite mjau tetramat också, rå fisk, billig køttfærs ibland...
i... smakar lite på mina pannkakor, makaroner osv.
Och inte att førglømma: Rækor då det ær fest!
Men inget går upp mot egenhændigt fångad sork!!!
Man ska passa sig før en del torrfodersorter pga før høgt mineralinnehåll. Det leder till urinsten.
Kattmat med mycket spannmål i ær heller inte bra, katter kan inte
tillgodogøra sig den. Om fodret innehåller mycket vegitabilier så
stæmmer liksom inte næringsdekleratione før den næring kissen kan
ta till sig ær kanske bara hælftaen av det som står.
Det ær inte bra att ge mycket fisk, katter ær gjorda før att æta køtt.

Se till att dom inte blir feta, då blir dom sløa och mår inte så bra.

Okej, men hur ser man till att de inte blir feta när de är utekatter :confused:
Mina äter inte alls mycket av torrfodret, men de är tjocka som välgöddda shettisar... Är väl i och för sig vinterlagring med, men även sommartid brukar de vara väldigt runda.

Urinsten, hur märker man det?

(Ställer frågorna till alla, inte bara dig Skjøldur, men det var du som tog upp detta först så svarade på det.)

Får dom urinsten så får de jätteont. De ömmar på magen, kan inte kissa. Det är akut. Min ena hanne fick det, och han blev inlagd några dagar. Han har inte fått det igen.

Min lilltjej får RC Kitten (fri tillgång) och Mjau mjukmat en eller två gånger om dagen.

Just nu äter kisse Euroshoppers Torrfoder. :o
Det, ihop med vitaminer är det enda som inte kajkat ihop hans mage totalt. :crazy:

Mina får Friskies Adult torrfoder, det är det enda dom öht går med på att äta :crazy:

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama