Vad fodrar ni missarna med?

B&B

Trådstartare
Mina två utekatter är kräsna, trots att de bjuds på allt från färsk fisk till kyckling så äter de bara billigt torrfoder.
Testat en hel del dyrare mat med, men de ratar den.

Får väl i sig nog från det de hittar ute, bra för min plånbok det ;)

Era kissar, vad äter de?

Sv: Vad fodrar ni missarna med?

Royal Canin Fit32. Dels för att jag har en bra rabatt på deras foder och dels för att skrällena vägrar äta annat. Skulle gärna ge dom egenlagad mat, men det tycker inte katterna är nån bra idé.

Våra utekatter (som bor i stallet) äter burkmat av billig sort en gång per dag. Det har sedan fri tillgång på lågpris-torrisar i storsäck. De är inte kräsna utan äter allt som bjuds i matrestväg. De jagar dessutom egen föda och är runda, välmående och glada.
Vår katt som bor inne (som går ut genom lucka när han vill) nedlåter sig endast att äta RC Outdoor. Inget annat faller honom i smaken, varken räkor, ost eller leverpastej som andra katter brukar gilla och framförallt ingen sort burkmat. Man ser att han mår bra av det för han är i fint hull (kanske lite väl fint hull) och har otroligt fin päls.

Ja huvudsaken är väl att de ser ut att må bra :)

Jag ger mina katter färsk mat baserad på råa köttiga ben.

Våra tre katter äter friskies torrfoder, pussi burkmat och så får dom rå kyckling, rått kött osv när vi själva äter det.

Allihop mår bara bra.

Katt-kæk

Min Såfin, snart 12 år ær en frisk och spænstig utekatt.
Hon kækar Royal Canin torrmat, vilken sort beror på årstid. Nu på høst och tidig vinter så har hon god aptit och då får hon en mager variant, och senare då aptiten sjunker så får hon lite fetare mat.
Men jag krusar inte med læckerheter bara før att hon har sæmre aptit på vårvintern... Det ska katter ha.
Hon får lite mjau tetramat också, rå fisk, billig køttfærs ibland...
i... smakar lite på mina pannkakor, makaroner osv.
Och inte att førglømma: Rækor då det ær fest!
Men inget går upp mot egenhændigt fångad sork!!!
Man ska passa sig før en del torrfodersorter pga før høgt mineralinnehåll. Det leder till urinsten.
Kattmat med mycket spannmål i ær heller inte bra, katter kan inte
tillgodogøra sig den. Om fodret innehåller mycket vegitabilier så
stæmmer liksom inte næringsdekleratione før den næring kissen kan
ta till sig ær kanske bara hælftaen av det som står.
Det ær inte bra att ge mycket fisk, katter ær gjorda før att æta køtt.

Se till att dom inte blir feta, då blir dom sløa och mår inte så bra.

Mina kissar som är utekatter får torrfoder från Nutro, sen ibland bjuds det på strömming, tonfisk och leverpastej :D

Hills Adult äter mina. Egentligen borde hanen ha senior och gärna light och honan Adult men knappast light...men det funkar inte så då går vi en medelväg så länge.

Blenda äter Bilanx torrfoder. Ibland får hon lite A-fil, det gillar hon.

Salve äter Friskies Vitality + torrfoder, och Mjau blötfoder och en hel del människomat som tonfisk, räkor och annat som är gott för en katt på helgerna när "hans familj" är i huset.

Akta dig lite för räkor till katt. Det innehåller mycket mineraler och bör undvikas pga risken för urinsten. Samma gäller Friskies...brukar ha för hög magnesiumhalt.

Min katt är också hopplöst kräsen. Han var väldigt tunn när han var yngre och jag provade många olika dyra torrfoder, burkmat, samt erbjöd honom köttfärs och andra godsaker som min förra katt (lite.. host..rundare) älskade. Han ratade allt.
Han gillar sitt käk som jag köper på granngården. Vid obevakade tillfällen snor han broccoli direkt från kastrullen och en gång åt han en laxbit som jag bjöd på, men bara en, sen hade han ställt upp nog tyckte han :crazy: :D

mizzcat skrev:
Vad är V-ödlor?
Det gick en serie på tv förut som hette "V". Det kom ödlor från yttre rymden förklädda till människor. De åt rått kött av bla just människa...:crazy:

Kan fö meddela att jag satt som klistrad vid teveapparaten varje avsnitt, och jag spelade in och tittade på varje avsnitt säkert femton gånger...

mina gangsters får mjau's torrfoder, 1 dl 2 ggr om dan eftersom de e innekatter o gör inte av med så mkt energi. jag ser ingen anledning att byta till ett dyrare foder då de gillar det och verkar må bra, än så länge *tar i trä!*

Mina kissar käkar Hill´s och dom mår kanon, så har inte tänkt att byta om jag inte någon dag tar mod till mig och gör som Sol, och gör egen mat!

Mina får billig burkmat, olika sorter för variationen, men inge torrfoder alls (hankatten tål det inte..och en tidigare hankatt fick urinsten..) har provat och ge dom dyr burkmat men det vill dom inte ha..:confused: och ibland får dom färsk fisk från fiskaffären, det är populärt!;)

när han inte är mätt för att han fångat maten själv äter han med glädje vov på burk...*fyy mej*...

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama