Arbetstid, vad maskinerna kostar och drar får räknas med, annars blir det missvisande både för det grovfoder du själv använder och det du säljer. Gödslas inte vallen? Om den gödslas kostar det ofta både gödseln och att köra ut gödseln ( det senare både tid och bränsle).
Svar till ts: själv har jag hästarna hemma på egen gård, jag räknar med ca 5000 kr per häst inkl allt ( foder, strö, gödselhantering, veterinär, hovslagare, försäkring, utrustning, träning, tävling, underhåll av byggnader och hagar, transport, och det finns säkert något jag glömt), det är tre halvblod. Har både boxar och ligghall.
Vi har flera boxar tomma i stallet, men har räknat på vad det kostar både i pengar och annat att ha andra här och avstår därför, mycket eftersom de flesta som hyr in sig inte förstår vad det kostar i underhåll med stall, hagar och ridbana och jobb med andras hästar, så stallhyran hade blivit väldigt hög i förhållande till vad andra tar i området för att det ska gå ihop sig rent ekonomiskt för mig. Sedan vill jag inte heller ha folk på gården "alltid".