Jag och en av mina bästa vänner har bokat en resa, så nu har jag fullt fokus på att räkna ner dagarna till den. Är måååånga dagar kvar (111 för att vara exakt...
) men dom här 111 dagarna kommer iallafall bli lite lättare. Jag har dock lite panik vad som händer om 119 dagar när vi kommer hem igen?
Jag har mått så jääääkla ruttet nu läääänge, och den här resan har liksom fått mig att börja se fram emot något så nu känns det som om det finns ett ljus i tunneln, när resan är gjord är jag rädd att det blir nattsvart igen...
Förhoppningsvis så har jag blivit klokare på saker fram tills dess så mycket reder sig själv under tidens gång. Men ja...
Sen har detta även taggat mig till att spara sjukt mycket pengar. Räknade med att kunna betala klart resan i slutet av April, men betalade klart den för en vecka sen, så jag fokuserar väldigt mycket på att leva så snålt som möjligt nu också, läser reklamblad och gör matsedel och handlar för den veckan, gör storkok och matlådor. Har sänkt matkostnaderna ENORMT! Och skönt för hjärnan att få något att fokusera på. Har typ levt på micromat, hämtmat eller ingen mat under lång tid...
Bara för att orken inte funnits, har jobbat och gjort mina måsten, något mer har jag inte fixat.
Nu när resan är betald och klar läggs det undan pengar till nytt kök, så förhoppningsvis kan jag ta tag i köksrenovering när jag kommer hem från resan, något nytt att fokusera och längta till. Efter det ska alla fula, "vaniljglass" furuliknande klickgolv bytas ut i vardagsrum och hall. Sen ska det byggas upp en innervägg, sen ska huset målas om, och förhoppningsvis kan jag sen värdera om det! Mycket som ska göras, men är lite så man får köra när allt suger.
Har insett att det är bättre att ha NÅGOT att fokusera på iallafall, annars äter tankarna upp en...
Jag har tex aldrig längtat efter att åka till jobbet så mycket som jag gör nu, för jobbar jag så går ju dom timmarna iallafall... Och det ger pengar, som den "spara" jag nu blivit behöver och vill ha!