Vad blir min skimmel?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
E

Elwis_86

Jag har en mini skimmel. Han är mörk grå i färgen nu. Men om man lyfter pälsen så är han vit. Kommer han bli hel vit när han blir äldre? Han är bara 2 år.
Kan man se på något sätt hur den kommer utvecklas och bli vitare eller kommer han alltid att vara grå?
Kan man se sånt?

Ja, han kommer att bli vit så småningom, med åldern. Vissa hästar bibehåller en viss apelkastning hela livet, vissa blir helt vita när de blir äldre, vissa får 'flugor'.

Det beror ju på om han är konstantskimmel eller avblekbar skimmel... Vilka är hans föräldrar och vad har de för färg?

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 761
Senast: geting
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 645
Senast: Fiorano
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur