vad betyder...

Sv: vad betyder...

hm.. okej
det låter som nått som vet. beskrev...
Fick förklarat mitt i all förvirring att det var en liten blödning i gaffelbandsfästet.. nått sånt..
alltså Desmitis gaffelbandsfäste...

hmm ja, det stod juh lite mer på sidan att om ligamentet sväller pga inflammationen, så kan det bli blödningar vid gaffelbandsfästet..

Är det hästen din som är illa ute eller? :(

jappzi! Det är min pålla som är skadad och gaffelbandsfästet är inte det enda..

hu va tråkigt att höra.. kommer hon att bli helt bra igen då?

ingen aning.. vet har behandlat henne nu och vi ska tillbaka om ca 3veckor igen, vet. sa då inget om att hon inte skulle bli bra...
Får se hur hon svarar på behandlingarna :)
Hon fick nämligen 4diagnoser på ena frambenet. (skadade sig efter en hoppträning i höstas)....

4 diagnoser.. mycket :o det är farligt med hoppträningar när man hör hur många som skadas.. :(
jag hoppas att hon blir helt bra iallafall :) :bow

ja... grejen är den att de mesta av diagnoserna är sekundära skador från första skadan *suck* och att första vet. inte har behandlat hästen för rätt skada *dubbel suck*

Tackar för omtanken =)

Va gullit av dej :)
ja jag hoppas att hon svarar bra på medecinerna och sprutorna...
Att lilltufflan hade så ont hade jag ingen aning om... Men nu har hon inte nå ont för nu går hon på smärtstillande :)

Hur klarar du dej då? Har du börjat kolla på någon ny häst? Själv så var jag nästan inställd på att de skulle dömma ut min tjej... kom på mej själv att jag satt och kollade på hästannonser... shit det är ju jätte jobbigt! Hoppas att du hittar en som kan fylla tomrummet, lite iallla fall =)

Nu har vi varit på återbesök... fyra veckors behandling och häst rackarn har svart fiiint på behandlingen! Inte helt frisk men på goood väg *lycklig*

Åhh tackar!! Jag ska tom få sitta upp och skritt rida henne om 2veckor...!!! Så lycklig hehe

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 401
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 794
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama