R
Raderad medlem 94602
Att man fixar och donar. Men i Norge och nära Norska gränsen är det detsamma som pulla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så var det kanske! Jag var inte tillräckligt cool i högstadiet för att hålla koll...Puligt tolkade jag som gott. Att man t.ex sa det om mat.
Det ordet har jag aldrig hört någon använda istället för sex här i Västerås.När jag växte upp var det slang för sex men den betydelsen var kanske väldigt lokalt? Västerås.
Precis så tänker jag också att pula används /betyder.Antingen knöla/klämma ner någonting i tex en väska (pula ner jackan), eller hålla på med något i maklig takt. Typ "pula i trädgården". Kan också användas som att man "pular på" med något, typ "pula på med stallet" om man gör det lite lätt långsamt sådär.
Pula för mig är att knöka ner något i något. Pula ner tröjan i ryggsäcken, t.ex.
Det ordet har jag aldrig hört någon använda istället för sex här i Västerås.![]()
Samma här.Pula för mig betyder att jag småfixar lite.
Nä, både "pula" och "pulla" handlar om sex.
Nej, pula kan vara slang för sex också.
Har inte läst de andra svaren än. Pula är när man fixar/grejar. Jag kan säga, "jag ska gå ut och pula lite i trädgården". Om jag får fråga vad jag gjort kan jag svara "har mest gått hemma och pulat".När jag växte upp var det slang för sex men den betydelsen var kanske väldigt lokalt? Västerås.