Vad betyder pula för dig?

alazzi

Trådstartare
När jag växte upp var det slang för sex men den betydelsen var kanske väldigt lokalt? Västerås.
 
För mig betyder det att fixa och dona ungefär (Östergötland). "Gå i trädgården och pula" t ex. Sedan jag såg den norska serien Skam betyder det dock sex för mig också.

Tycker för övrigt att ordet är fult och använder det inte alls till vardags.
 
Den enda jag vet som säger så är min pappa (skåning), och han använder det på samma sätt som @Modest och @micaelathegreat.

Jag har aldrig använt det själv, men minns att killarna i min högstadieklass ibland sa att något var "puligt" i betydelsen att något var bra/häftigt. Så fult att jag ryser än idag :yuck:
 
Screenshot_20190708-170744.png
 
Jag använder det inte men för mig betyder det fixa. Jag är östgöte och använder dona istället, samma sak 😁
 
Antingen knöla/klämma ner någonting i tex en väska (pula ner jackan), eller hålla på med något i maklig takt. Typ "pula i trädgården". Kan också användas som att man "pular på" med något, typ "pula på med stallet" om man gör det lite lätt långsamt sådär.
 

Liknande trådar

Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
839
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 113
Senast: Svartkatt
·
L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
21 276
Senast: hastflicka
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 728

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp