Vad betyder Ck på utställning?

Sv: Vad betyder Ck på utställning?

http://www.skk.se/Global/Dokument/Utstallning/Bedomningsordning.pdf

CK betyder Champion Kvalitet. Först måste hunden få ett excellent i kvalitetsklassen. Då går den vidare i konkurrensklassen där den kan få CK om domaren tycker att hunden är värd att få tävla om certifikat. De hundarna som får CK går vidare och tävlar om bästa hane resp. bästa tik där certifikaten och reservcertifikat utdelas. Tre certifikat efter 2 års ålder= utställningschampion.

Senast ändrad:
Sv: Vad betyder Ck på utställning?

En liten rättelse bara, det heter certifikatkvalitet :) Förr hette det väl däremot championkvalitet men det är några år sedan.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
795
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka