Vad betalar ni?

J

Jag-Sara

Hej!
Jag undrar lite vad era kostnader för era hästar blir i månaden?
Alltså vad blir kostnaden att ha häst om man lägger ihop alla kostnader? Hovslagare, veterinär, boxplats, försäkring osv..
Skulle uppskatta om ni skrev vad som kostade vad och den totala summan. Självklart kan det variera från månad till månad, men på ett ungefär...?

Tacksam för svar:D

//Sara

Sv: Vad betalar ni?

Hmmm
Försöker faktiskt undvika att räkna på det för jag blir så chockad varje gång :D
Stallhyra 1650 kr månad
Kraftfoder ca 300 kr månad
Skor 1020 kr var sjätte vecka alltså varje månad ca 680 kr månad
försäkring 850 kr månad.
Veterinär svårt att räkna på då det inte händer varje månad, likaså täcken och dylikt som går sönder.
Träningar däremot ca 600 kr månad.
så totalt 3780 kr ifall inget konstig händer och utan bensin pengar som i mitt fall har 2, 8 mil fram och tillbaka och bensinen kostar i dag ca 11,80 kr så blir det ytterligare 991 kr :eek:

Sv: Vad betalar ni?

just denna månaden har det kostat ungefär 3000kr. å då är det stallhyra , försäkring å stallhyra som är inräknat . Å försäkringen betalas ju bara en gång om året . så min vanliga månads kostnad brukar ligga runt 1000 - 2000 kr. sen kommer ju höet till , till hösten då. menmen det är inte billigt ifall :D men värt varenda peng som får betalas i månaden. Oj blev lite konstigt skrivet men hoppas det hjälpte nått ifall . // MILLA

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 276
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 135
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar