Vad betalar ni i kallhyra?

Sv: Vad betalar ni i kallhyra?

Jag kommer att betala 550:- i kallhyra och då ingår box, hagar, belyst ridbana och utsläpp med fodring vardagar. Mycket bra pris tycker jag!

samma betalade jag när jag var inhyrd ;)

samma stall som jag va i förut va ??

Jag betalar 750:- per häst och då ingår:
*Box
*Vinterhage och flera sommarbeteshagar.
*Spån
*El
*Vatten
*Tvättmaskin, sadelkammare.
*Ridbana.

Jag och stallägaren delar på allt. Jag jobbar skift så varannan veckan tar jag ut och hon in och tvärtom. Helgerna samma sak. Ska nån bort tar den andra hand om alla hästar. Inga problem och jag tycker det som funkar super.
Stallägaren fixar hagar,allt som har med dem att göra osv. Jag behöver bara ha ansvar över mina hästar så fixas resten av henne.

*kl*

Och jag betalar ingen hyra alls jag ;)

Jag har mina 2 hästar i stallet gratis mot att jag även släpper ut och tar in deras häst nära jag tar in och ut mina. Samma med fodringar, slänger till deras när vi fodrar våra.

Strö och grovfoder har jag gratis från mammas och deras lantbruk, analyserat och bra kvalite'.

Det jag betalar själv är kraftfoder och mineraler.

Jag betalar 1000 i kallhyra,men vi får använda ridhuset en bit bort.
Annars sköter vi allt in o ut och fodringar enl schema. Står i ett
kollektivstall.

*kl*

Glömde ju min andra häst.
Han har jag hemma på gården vi hyr. Betalar 500 kr hyra för boxen, då är det inkl fri tillgång på halm och hage finns, även sommarbete om jag vill. Så vad själva kallhyran blir vet jag inte, 300 kr kanske.
Sköter honom helt själv annars. Går på fri tillgång med silage. Går ut på morgonen och kommer in på kvällen.

Jag har tagit 500 kr/mån per box med in/utsläpp alla dagar, alla fodringar 5ggr/dag, hö/hösilage, halm, hagar, el, täckesbyten och även ev mockning vissa dagar.
Då är det bara grovfoder och strö som dom betalt för och inget för själva boxen.
Ska höja till 1000 kr/mån då alla säger att det är för billigt.

tycker faktiskt att du kan höja mkt mer än så. Den servicen betalar vi 4000 för här, och det är i en mellanstor stad i Dalarna, så inte ens i en storstad. Fast då har vi ridhus.

Så jag tycker du kan ta 2500 iaf.
Inte ska du behöva jobba så mkt för så lite betalt heller.

*kl*

Jag betalar 500 kr/mån och då ingår box, el och vatten.
Utöver det så betalar jag för hyra av container, containertömning samt hyra av hagar.

Containerhyra 200 kr/mån
Containertömning 800 kr/gång
Hagar 600 kr/mån
Dom kostnaderna delas på antalet hästar vilket gör att det varierar vad jag får betala.

250:- i månaden då ingår el i stallet, hö +krafft köper var och en spån delar vi på schema för fodringar in och utsläpp görs en gång i månaden hage ingår och vi hjälps åt om någon ska åka bort med mockning, fodring och ev ridning

Jag betalar 400 kr/mån. Då får jag ha stallet helt själv med två boxar och ett utrymmer på logen för foder m.m. En stor hage inkl el.
Ingen service men kan få hjälp med insläpp och kvällsfodring någon gång om jag ska vara borta någon kväll.
Jag sköter allt själv som om det var mitt eget.

Jag betalar genom att mocka min box + två utav stallägarens boxar, samt fixa mat till alla de boxar jag gör. :angel:
Och så hjälps vi åt med utsläpp, intag, nattningar osv.
Det som "ingår" är ju då box, vatten, alla utfodringar & utsläpp + intag.

Får köpa spån, hö och kraft själv :)

Man kan nog inte få det bättre :angel:

Tycker att jag har det ganska förmånligt.
Hyr ett stall med fyra boxar, betalar 1000 kr för det. Har där två hästar, i en box har jag foder och i den fjärde boxen har jag täcken. Även uppvärmd sadelkammare. Fixar spån själv, hösillage betalar jag själv, men stallägaren fixar så att jag får det hemkört.
Stallägaren släpper ut, morgon- och middagsfodrar. Har då även tillgång till stor sommarhage och mindre vinterhage.

Två minuters skrittväg till stor och fin ridanläggning, utan att ens behöva ta mig ut på en väg, underbart!
Hästarna har tillsyn hela dagen, vilket jag tycker är jätte-skönt. Även två underbara stalltjejer som ställer upp jättemycket för mig!

Jag hyrde tillfälligt en box i ett stall i min närhet i somras. Jag betalade då 400kr i kallhyra för boxen. Då ingick el, vatten och tillgång till hage & träningsbana (rundbana för travhäst, inte paddock) samt bete under tre sommarmånader. Utsläpp & insläpp delades upp mellan hästägarna/boxarna.
Helt ok deal enligt mitt tycke :)

Jag vet inte vad det blir om vi splittar upp det i kallhyra och tjänster... men vi tar 400 kr. Eller ja, pappa gör. Jag har väl tjatat i ungefär 8 år att han ska höja priset men han gör det inte. Det är vitt och registrerat företag. Ingår:
Box
Varm/kallvatten
Gödselhantering (vi sprider det själva på våra åkrar)
Hagar, stora och kuperade med träd, även sommarbete
Uppvärmd sadelkammare
Belyst ridvolt med lite hindermaterial
Utsläpp vardagar, insläpp alla dagar (inkl fodring då såklart). Roterade schema för utsläpp helger.
Lunchfodring
Alla redskap, stängselmaterial, stängselreperationer osv
Gott om utrymme för utrustning, strö, hästtransporter, har även plats för om nån vill ställa en vagn eller så på logen

Vi har ca 5 min till stan med bil så jag tycker vi har ett gratispris. Men tjat biter inte på gubben och det är ju främst han som arbetar och lägger ut pengar, men jag tror vi kan ta minst 700 kr för detta.

Det är inte att ha gratis stallhyra. Det är att betala för att sköta andras hästar.

Jag har en kallhyra på 500 kr/månad. Då ingår in och utsläpp samt alla fodringar.
Hö köper jag till självkostnadspris av stallägaren som hämtar hem det (för tillfället 1.63 kr/kg TS 70%, 8 mj och 53 SMRP/kg foder) Kraftfoder och torv köper jag själv.
Mockning hjälps vi åt med, oftast så mockar stallägaren åt både sina 3 och mina 2 hästar på veckodagarna och jag mockar åt alla hästarna på helgerna.

Du betalar inte skatt på din hyra utan det gör din stallägare. Han betalar även moms.

Intressant!

Hur går man till väga?

VAd händer när någon flyttar?

Är själv intresserad just för att en stallägare skall slippa jobba gratis och sponsra någon annans häst. Det är sällan någon tjänar något på dessa tjänster.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för... 2
Svar
21
· Visningar
2 042
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Och isåfall har ni koll på vad som ingår och vad ni betalar för den? Jag satt idag och jämförde gravidförsäkringar stenhårt och kom på... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 258
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Blir inte vettig på min SAM ansökan. Jag får fel 1) Jag har inte svarat på om mitt jordbruk ingår i en koncern. Det har jag visst! 2)...
Svar
2
· Visningar
254
Senast: fejko
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 952
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka