Vad betalar ni för hösliage o höet?

P

PansParis

Hur har ni löst problemet med inköp av hösilage eller höt. Hur mycket betalar ni per dag/ kg? Och av vem/vilken företag köper ni av?

Min häst är ett litet "lättfött" (blir lätt rund om magen) halvblod som äter ca 6 -8 kg per dag. Vill hels ha hösilage men jag anser att detta kan vara lite knepigt då balen inte får vara öppen för länge.

Vad är billigast? Vad är bäst? Vad är smidigast?

Tacksam för svar!!

:bow: :bow: :bow:

Mvh Jenny

Sv: Vad betalar ni för hösliage o höet?

1.80 kr/kg för hö med 53 g smrp och 7,8 MJ. Kvoten blir perfekt så jag behöver inte ge kraftfoder alls. Hästen är lättfödd och äter
8,5 kg om dagen.
Jag vill forsätta fodra med hö så jag vet inte hur jämförelsen med hösilage blir.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 953
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: Zamira
·
Anläggning Hejsan! Skulle vilja höra med er som har inakoderingar där ni sköter inköp av hösilage/hö. Hur gör ni med betalning och kg?/ person...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 967

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2