Vad betäcker ni med i år???

Sv: Vad betäcker ni med i år???

Vad roligt!

Ja på reining/cowhorsesidan finns det ju onekligen lite me att välja på här hemma, än på pleasure/huntersidan... Än så länge!

Men nu har jag beslutat mig för att behålla min cowhorsemärr, så nästa år eller året därpå kan det vara aktuellt med betäckning av henne... Får se vad det finns för spännande på marknaden då!

Visst är det kul med avel! (när det går bra)

ja, det är verkligen roligt!, ska man bara hinna träna, visa alla också:crazy: :crazy:

Javars... Men jag tänkte helt fräck ta ut min cowhorse i huntern o haltern i sommar! :D Hon rör sig så bra!

Sen får någon annan ta reiningen och cowhorsebiten tillsvidare.... ;)

Men visst är det ett problem! När man tex har flera i samma åldersklasser....

Nu vill jag ju inte vara sån.. men såg precis att David F fått ytterligare en breedingstock. Skulle vara spännande att se den där statistiken med 80 procent färg. Hittade ingen sådan statistik på deras hemsida. Tydligen är ju en också "minimal white" av de tre som är födda, står inte vem som är mamma till den. Och jo, ridturen var underbar. var yte och brände i skogen.
Jackpot

Statistiken står på hingstägarens eget infoblad och jag förutsätter helt enkelt att de inte far med osanning. Givetvis kan statistiken ändras för varje säsong. När jag tittar snabbt på samtliga avkommorn så finns det visserligen några solida, men många tecknade. Och framför allt, bara bra ston bland mammorna!

Dock har han ju i år även fått ett läckert färgat föl med Qh sto som tidigare enbart gett solida med paint.

Minimal white är inte för mig ett problem, klart jag vill ha färg men gångarter och exteriör är viktigare. Ett bra NSBA-prospect hellre än ett ordinärt APHA-prospect liksom...

En av anledningarna till att jag har valt David är att jag vill utöka mitt avelsmaterial inom paint...och hoppas på ett stoföl.
Inom min gengre (WP/HUS/Halter) finns inte så många painthingstar att välja på i Sverige och jag har redan satsat stort på Qh-sidan i år med nya importer, samt livmodersimport, så jag väljer helt enkelt den Painthingst i Sverige som ändå finns och vars stam jag faktiskt tilltalas av. Och jag hoppas givetvis på ett vackert sabinofärgat stoföl!
Det kan givetvis bli en fuxig solid hingstunge också, men isåfall kommer den iallafall vara snygg och få fantastiska gångarter! :)

Det är alltid ett vågspel, men det är ju charmen med detta också!

En undran. En sabino/overo är inte en overo, bara en fel benämning bara för att den ser nästan ut som en overo? Och en frame/overo är en overo? Hoppas att någon förstår hur jag menar för jag fick detta förklarat och vet inte om jag fick det ens lite rätt.

Statistiken står på hingstägarens eget infoblad och jag förutsätter helt enkelt att de inte far med osanning. Givetvis kan statistiken ändras för varje säsong. När jag tittar snabbt på samtliga avkommorn så finns det visserligen några solida, men många tecknade. Och framför allt, bara bra ston bland mammorna!

Dock har han ju i år även fått ett läckert färgat föl med Qh sto som tidigare enbart gett solida med paint.

Minimal white är inte för mig ett problem, klart jag vill ha färg men gångarter och exteriör är viktigare. Ett bra NSBA-prospect hellre än ett ordinärt APHA-prospect liksom...

En av anledningarna till att jag har valt David är att jag vill utöka mitt avelsmaterial inom paint...och hoppas på ett stoföl.
Inom min gengre (WP/HUS/Halter) finns inte så många painthingstar att välja på i Sverige och jag har redan satsat stort på Qh-sidan i år med nya importer, samt livmodersimport, så jag väljer helt enkelt den Painthingst i Sverige som ändå finns och vars stam jag faktiskt tilltalas av. Och jag hoppas givetvis på ett vackert sabinofärgat stoföl!
Det kan givetvis bli en fuxig solid hingstunge också, men isåfall kommer den iallafall vara snygg och få fantastiska gångarter! :)

Det är alltid ett vågspel, men det är ju charmen med detta också!

Inget negativt mot någon/något...men är han inte lite tung för gångartsklasserna, är inte han av rent halterblod??
sen....tror jag....:o har han inte en hög frekvens breedingstocks??:o Inte för att det är något fel alls med breedingstocks alls....dåligt med tävlingstillfällen bara...

Jo, ska man vara kritisk så har du rätt.... Och visst hade jag önskat lite mer huntertyp och storlek.
Men han har tydligen gett överlag stora avkommor och för att vara ärlig, så var han det jag ansåg vara det bästa för mitt sto i Sverige just nu, inom den gengren. Och han och hans närmaste skäktingar har sina meriter.
Dessutom vill jag gärna ha en sabino...om det blir en BS så visst, bara det är ett sto. ;) Med tanke på egen painthingst framöver.... Sen kan man ju aldrig veta....
Dock har jag fått uppgiften 80% färgat med Qh ston skriftligen så det hoppas jag givetvis stämmer....

Jo, ska man vara kritisk så har du rätt.... Och visst hade jag önskat lite mer huntertyp och storlek.
Men han har tydligen gett överlag stora avkommor och för att vara ärlig, så var han det jag ansåg vara det bästa för mitt sto i Sverige just nu, inom den gengren. Och han och hans närmaste skäktingar har sina meriter.
Dessutom vill jag gärna ha en sabino...om det blir en BS så visst, bara det är ett sto. ;) Med tanke på egen painthingst framöver.... Sen kan man ju aldrig veta....
Dock har jag fått uppgiften 80% färgat med Qh ston skriftligen så det hoppas jag givetvis stämmer....

Håller tummarna för dig då!!!!;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka