vad behövs för och tävla?

F

fru_griz

jag undrar bara vad som behövs för och tävla? på "vanlig" ponny måst man ju ha grön kort(förutom på klubbtävlingar) ryttar lecens och häst lecens (om jag har fattat det rätt) aja :smirk: det är bäst nån som kan förklarar :D :confused: :D

Sv: vad behövs för och tävla?

Hästen skall ha ett giltigt pass utfärdad av SIF, ryttaren löser ryttarlicens på tävlingsplatsen som gäller 1 år framåt.
Man löser för lätt klass, öppen och regional, eller nationell beroende på i vilken kategori man tävlar. Men den som har löst ryttarlicens för nationella tävlingar kan även tävla i lätta klasser på den, eftersom ryttarlicensen är personlig och har inget med hästen att göra.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka