Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att äta kl 22 en vardag är ju lite sent för ett litet barn. Blir ju bara 5-7 h sömn om man går upp i rimlig tid. De flesta barn behöver minst 8-9 h sömn för att orka med en hel dag i skolan eller på förskolan.Kanske är det så. Visst är det trevligare om alla äter samtidigt men jag hade nog ändå försökt fundera lite.
Vi har alltid ätit såhär sent, även när dottern var liten, men hon kanske bara har en annorlunda tidsinställning
Att äta kl 22 en vardag är ju lite sent för ett litet barn. Blir ju bara 5-7 h sömn om man går upp i rimlig tid. De flesta barn behöver minst 8-9 h sömn för att orka med en hel dag i skolan eller på förskolan.
Men den gyllene medelvägen kanske? Middag vid 18-19 kör vi, och i säng vid 20 för att jag ska hinna läsa någon halvtimme för honom.
Vi äter ungefär samma tid som ts blir det försent har jag svårt att sova och sambon får halsbränna. Sedan kan det vara gott att ta nånting ibland.Dock tycker jag att frågan kring varför ni äter mat så tidigt är rimlig att ställa.
Vi brukar äta kvällsmat någon gång mellan 20 och 22.
Det beror kanske på vad man är uppväxt med och var man bor kanske? Jag är uppväxt med att äta middag när min far kom hem från jobbet, så runt 16-35-17 satt vi till bords. Denna middagstid har sen följt med mig, och i min umgängeskrets är det också en vanlig mattid 17-18, kanske 19 senast. Jag har nog bara sett så sena middagar/kvällsmat här på buke.. är det vanligare söderut kanske?Jag hade satsat på t.ex. Finn crisp-snacks, tunnare knäckebröd eller riskaka. Mjukost eller färskost på.
Dock tycker jag att frågan kring varför ni äter mat så tidigt är rimlig att ställa.
Jobbar jag behöver jag ha mat när jag kommer hem.Det beror kanske på vad man är uppväxt med och var man bor kanske? Jag är uppväxt med att äta middag när min far kom hem från jobbet, så runt 16-35-17 satt vi till bords. Denna middagstid har sen följt med mig, och i min umgängeskrets är det också en vanlig mattid 17-18, kanske 19 senast. Jag har nog bara sett så sena middagar/kvällsmat här på buke.. är det vanligare söderut kanske?
Det beror kanske på vad man är uppväxt med och var man bor kanske? Jag är uppväxt med att äta middag när min far kom hem från jobbet, så runt 16-35-17 satt vi till bords. Denna middagstid har sen följt med mig, och i min umgängeskrets är det också en vanlig mattid 17-18, kanske 19 senast. Jag har nog bara sett så sena middagar/kvällsmat här på buke.. är det vanligare söderut kanske?
Jag åt aldrig någon sån klassisk middag hemma.Jag är också uppväxt med tidiga middagar! Äter runt 16-17. Har jag sällskap kan det bli senare.
Man brukar rekommendera max 6 timmar mellan huvudmål och max ca 3 timmar mellan måltider (inklusive mellanmål) så det är väldigt rimligt att äta vid 18.Dock tycker jag att frågan kring varför ni äter mat så tidigt är rimlig att ställa.