Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den lät god! Recept?Jag måste ha min fetaost och färskoströra med bacon och gräslök.
Smula ner valfri fetaost i en skål, rör ihop med färskost av valfri smak (jag brukar köra på gräslök och örter) smula ner knaperstekt bacon och klippt gräslök. Salta och peppra efter smak eventuellt extra vitlök i med men oftast behövs inte det. Klart! Funkar till nästan all mat och baconet kan med fördel bytas ut mot extrarökt lax eller annat ordentligt rökit kött.Den lät god! Recept?
Vi håller också ner det i år, dels pga kostnaden men också för att vi inte ville ha den traditionella tunga högtidsmaten igen. Inte helt alla fall. Ägg är självklart, mycket för att dottern vill måla dem men också för att alla äter det. Ska göra en räkcheescake som är riktigt god, blir prinskorv och köttbullar och potatis. Överväger att göra hasselbackspotatis eventuellt. Sedan skulle pappa göra något och ta med men vad det blir återstår att se. Något gott garanterat Vi blir så några i år eftersom killarna åker till sin pappa idag, så det går inte åt så mycket mat då heller.
Jag brukar använda detta receptBerätta mer om denna räkcheesecake ?
Aldrig hört talas om, men jag älskar smörgåstårta. Vad innehåller en räkcheesecake?
Påsk handlar om godis, därför äter jag godis när jag var liten så körde vi påskpynt, ris, och måla ägg. När jag var riktigt liten så var man även påskkärring och gick runt till bekanta och delade ut fula egengjorda kort.
Det lät och såg gott ut! Men bildbeskrivningen var inte så lockande.Jag brukar använda detta recept
https://www.jennysmatblogg.nu/2018/08/19/rakcheesecake/ Men i påsk blir det inte nån sån...
Om de bara använt ”av” istället för det språkligt smärtsamma ”utav” hade det där helt kunnat undvikas!Det lät och såg gott ut! Men bildbeskrivningen var inte så lockande.
Visa bifogad fil 116154
Här resonerar vi som så. Kommer ingen får vi offra oss på godiset....Pappa har tjatat på mig att jag måste köpa godis om det kommer några påskkärringar, jag tänker att barnen idag firar Halloween istället men kanske ska köpa lite godis för säkerhets skull.
Latsida lät bekvämt till påsk!Inte så påskigt kanske men vi ska äta latsida i ugn med rotfrukter och kall sås. Var bra erbjudanden på flera ingredienser förra veckan. En burk sill, kavring och skagen/räkröra blir det också men mest till lyxigare frukostar.
Jag hade nog velat baka något enkelt och lite påskigt, tips? Inte tårta utan mer portionsbitar. Eller någon påskig efterrätt. Tips? Enda jag kommer att tänka på är rulltårteskivor med grädde och persikohalva på toppen, de hade vi när jag var liten: https://alltommat.expressen.se/blogg/cakebymary/2018/03/31/2018_march_paskbakelse-med-rulltarta-2/