Vad äter ni för vitaminer dagligen?

Multivitamin i brustablett som frukostdryck. Multivitamin, järn, D-vitmin och ett par tillskott till på morgonen.

D-vitamin och järn blev jag märkbart piggare av är jag införde.

Jag tar fiskolja kapslar Eskimo 3-pure, D-vitamin, selen, och just nu en flaska blutsaft. Sen köpte jag hem Probifrisk för att stärka immunförsvaret nu i förkylningstider.

Äter D-vitamin och nyponpulver dagligen. Om du behöver få upp järnnivåerna är väl niferex det bästa?

Ja vilka vitaminer, i alla olika former, tar ni dagligen? Har ni några bra förslag på vad man ska äta för att få bort trötthet och öka järnnivåerna?

Inga vitaminer, men pga riklig mens tar jag järntabletter (järncitrat) i perioder när jag känner mig trött och hängig. Brukar hjälpa inom några veckor.

D-vitamin under höst och vinter. B-vitaminkomplex året runt eftersom jag haft konstaterad B-vitaminbrist.

Har haft järn brist sedan högstadiet så någon multi med mycket järn i och sedan är jag ganska dålig på att äta fisk så omega 3 kapslar oxå.

Järn, behepan, folacin, pga kass upptagning i tarm.
Multivitamin m mineral för säkerhetsskull. D- vitamin, zink och magnesium för att jag tror att jag behöver. Magnesium för att jag stressar en del. D- vit för mörkret och Zink för att det lät bra. :D

2 järntabletter, 1 D-vitamin/kalk, 1 zink, 1 multivitamin (kvinna) varje dag samt en b12-injektion var 10e vecka. Allt utskrivet (och uppföljt) av läkare. Kommer eventuellt att även börja äta folsyra, mest för att läkaren sist sa "ja, du måste börja äta folsyra minst ett par månader innan du blir gravid, annars kommer ditt barn att få skador på ryggmärgen" (eller vad det nu var för skada). Nu har jag inga tankar överhuvudtaget att bli gravid, men man vet ju aldrig! :crazy:

Är dålig på det där med vitaminer, men har både Folsyra och D-vitamin på recept så de tar jag som sig bör.

Jag försöker ta en shot med blutsaft varje dag, men det blir ungefär en gång i veckan.. Är hopplös på att komma ihåg piller/shottar, så jag försöker äta varierad näringsrik kost istället. (Går också varierande bra..)

Vad har ni för rutiner på ert vitamin/pillerätande?
Tycker nästan allt ska tas tillsammans med mat, och det är besvärligt när jag jobbar olika tider och inte alltid äter hemma. Annars hade jag kunnat lägga till det vid tandborstningen på morgonen, men jag äter inte frukost så tidigt, (och järntabletter ska ju inte tas med kaffe, som jag dricker lite för ofta) hmm..
(Det är järn jag har lite klent av för övrigt)

Jag försöker ta en shot med blutsaft varje dag, men det blir ungefär en gång i veckan.. Är hopplös på att komma ihåg piller/shottar, så jag försöker äta varierad näringsrik kost istället. (Går också varierande bra..)

Vad har ni för rutiner på ert vitamin/pillerätande?
Tycker nästan allt ska tas tillsammans med mat, och det är besvärligt när jag jobbar olika tider och inte alltid äter hemma. Annars hade jag kunnat lägga till det vid tandborstningen på morgonen, men jag äter inte frukost så tidigt, (och järntabletter ska ju inte tas med kaffe, som jag dricker lite för ofta) hmm..
(Det är järn jag har lite klent av för övrigt)

Tar Baricol under förmiddagen (2 el 3st) och mitt levaxin på kvällen. Om jag kommer ihåg D-dropparna tar jag de med middagen.

Järn, behepan, folacin, pga kass upptagning i tarm.
Multivitamin m mineral för säkerhetsskull. D- vitamin, zink och magnesium för att jag tror att jag behöver. Magnesium för att jag stressar en del. D- vit för mörkret och Zink för att det lät bra. :D

Vad gör magnesium med stressen, eller hur är det kopplat liksom?

Liknande trådar

Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 746
Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 314
Senast: Badger
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 576
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag har jättesvårt för tabletter. Pyttesmå piller funkar bra, och huvudvärkstabletter funkar på grund av formen. Men typ alla...
Svar
15
· Visningar
740
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama