Vad äter man till Ramslökspesto?

Eloise

Trådstartare
Jag körde förbi ett dike med massor av Ramlök och kände mig tvungen att stanna och plocka... Råkade plocka på mig hur mycket som helst...

Jag har gjort pesto av en hel del, men nu börjar idéerna tryta på vad tusan man har till peston? Ugnsbakad lax och pasta börjar kännas uttjatat, tänkte försöka mig på biffar med pesto imorgon. Men vad kan man mer göra?

Även andra förslag på vad jag kan göra för gott med Ramslöken tas tacksamt emot :)

Sv: Vad äter man till Ramslökspesto?

Åååå, har de kommit nu? I vilken del av landet finns du, eller rättare sagt ramslöken? (Red: Skåne, ser jag nu.)

Förslag:
-vinägrettdressing med massor av ramslök. Förutom att ha på sallader kan du har på/till bröd. Gärna om du värmt brödet i ugnen eller på grillen först. Du kan också göra varma mackor med det och ost på toppen.
-soppa
-mixa i potatismos. Blir knallgrönt, vilket ungar brukar tycka är kul (och jag med)
-strimla och ha i sallad
-i paj

Du kan frysa in ramslöken, men den ser ju inte jätterolig ut efter att ha tinat.

Tack för tipsen!

Ska prova att göra en vinegrätt till dagens lunch!

Vi har köpt en suuuuuupergod ramslöksolja! Borde ju gå att göra själv! :)

Det ska jag definitivt kolla upp!
Tack!

Kl

Gjorde lammfärsbiffar med peston i idag, ville inte sluta äta, blev fantastiskt gott!

Liknande trådar

Äldre Mina pengar börjar tryta och jag är på jakt efter billiga middagstips. Det får gärna vara lättlagat, för jag avskyr att laga mat. ;)...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka