Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Är nyfiken på hur mycket en minishettis äter, kanske 80-90cm Vad äter era, hur mycket och hur mycket väger den?
Hej!
Är nyfiken på hur mycket en minishettis äter, kanske 80-90cm Vad äter era, hur mycket och hur mycket väger den?
Vi tog hand om en dåligt skött mini i början av maj. Mager krake med dålig päls. Han får ca 4 kg hö (delar hage dagtid med glupsk dam) plus 0,5kg lucern, inget gräs förrutom några strån under trådarna till hagen. Hoppas han lägger på sig för han är minst sagt kantig. Enl måttband 120kg men hur bra det sen stämmer?
Tror inte heller på 120kg. Han är kantig och knotig. Knappt nåt fett alls på t.ex halsen. Men jag är iof van med stor shettisen som lätt får depåer av för mycket socker.. Ska låta honom stå på denna kost nu över sommaren och om han inte ökar i vikt lassar jag på med mer mat till hösten. Innan han kom till oss delade han och hans storshettis kompis en höbal/2 dagar. Vägde max 7-8kg och var väldigt gammalt, fick med en bal för att det inte skulle bli så snabbt foderbyte. En titt på balen och den kasserades snabbt som attan!Min ponny är vägd och ligger på 120 kg normalvikt, han är 82 cm hög och i mina ögon en helt normalt byggd shettis, varken smäcker eller speciellt kraftig.
Är din åt det magra hållet skulle jag tro att måttbandet visar lite fel. Har du inte möjlighet att väga på klinik kanske du kan höra med din veterinär om dom har någon hundvåg som tar upp till 150 kg. Det var en sån min ponny fick äran att vägas på