Vad är...

martha

Trådstartare
...Quick Time för nåt program.....?? skulle vilja ta bort det från min computer men vet inte om jag törs :D
 
Sv: Vad är...

Quick Time player är ett program där man bl.a. kan spela upp filmer i vissa filformat.
Det finns vissa (äldre?) spel som kräver att man installerar Quick Time och de kan eventuellt sluta fungera om du avinstallerar programmet du frågar om.

Annars är det nog ganska lungt att ta bort det.
De flesta filmsnuttar spelas ju ändå upp i Media Player.
 
Sv: Vad är...

ok, jag har inga spel på datorn..o förmodligen är det farsan som varit på datorn...det är ALLTID nåt nytt när han varit på besök... :crazy:
för jag har för mig att jag inte har haft den ikonen förut .....
 
Sv: Vad är...

Då kan du nog ta bort programmet utan att det ställer till några problem.
Det är ganska vanligt att man "tvingas" ladda ned Quick Time om man surfar omkring på nätet så det behöver inte alls komma från ett gammalt spel.
 
Sv: Vad är...

Om du tar bort det så kommer du inte kunna spela upp ex .mov-filer, då det är quicktimes eget format. Jag har inte jättekoll, men jag tror att det är ett format som är vanligt på mac. Att ha quicktime installerat är definitivt inget som är skadligt för datorn, utan snarare rekommenderat!

/Erica
 
Sv: Vad är...

redan väck :D
det kommer ju upp nån ruta hela tiden om gamla nånting och skall uppdateras, när jag ska gör det så händer ändå ingenting....så jag tog bort det.....jag brukar inte spela upp nåt och det jag provat spela upp funkar ändå inte....:crazy:
 
Sv: Vad är...

Ok. :) Men om du någon gång får problem med att öppna filmfiler så kommer du troligtvis bli tillfrågad om du vill installera quicktime. Ladda då ner den nyaste versionen härifrån:
Apples hemsida

/Erica
 
Sv: Vad är...

Jag använder ibland quick time för att spela upp låtar (videos) men det är så liten bild att jag får damp!
 

Liknande trådar

Kultur Nu börjar äntligen årets Så mycket bättre! Här kan vi diskutera avsnitten! Själv tjuvkikar jag på kvällens avsnitt nu men vi kan väl...
2
Svar
21
· Visningar
1 694
Senast: zaching
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 548
Senast: Habina
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 147
Kläder & Bli fin Halloj! Vad har ni på er nu i "mittemellan"-tider? Jag har skaljackor, men de är för varma nu och vanlig kofta blir snart för kallt...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp