Vad är värt att göra inför försäljning?

FadeAway

Trådstartare
Det är en lägenhet två på runt 53kvm. ca 8 mil från Göteborg. De har sålts runt 400-500 000. Men har då varit i bättre skick än min. Badrummet är renoverat för ca 8-10år sen och det är bara att gilla läget där.
Köket är tråkigt och luckorna har sett bättre dagar. Dessvärre har de inte standard mått tror de är 92 höga så det går ju inte att byta bara luckorna. Skåpen är platsbyggda.
Vad är värt att göra i en lägenhet som inte går för några miljonbelopp ;)

Sv: Vad är värt att göra inför försäljning?

Jag tycker att du kan fixa till ytskicktet och sedan skita i resten. Att byta kök och så är det inte värt, om du vill få pengar över efter försäljningen. Och nya tapeter etc tycker jag att folk vill sätta upp själva ändå. Har du mörka tapeter är det kanske dock ett bra val att måla dem i en ljus färg, helst någon nyans av vit.

Är köket riktigt risigt kan du ju spraya om luckorna och sätta på nya handtag. Vi hade bra luckor i vårt kök och bra handtag, men färgen var lite dassig. Betalade under 4000:- för att få hela köket sprayat av firma och då hade vi 3 st garderober som också skulle sprayas, samt massor med lådfronter (som blev lite dyrare).

Sv: Vad är värt att göra inför försäljning?

Håller med Ramona där om ytskiktet.
Vi hade en tvåa nu innan vi köpte huset och målade köksluckorna (längre än så hann vi inte i köket). Vår granne lämnade in sina luckor på sprutlackering (skitfin köksinredning, typiskt sen huset byggdes med skjutskåp etc.) så de blev högblank, vita, köpte nya vitvaror och satte nytt kakel och det blev SÅ himla fint!
Vi gjorde vid våra garderober och målade/tapetserade dem ut- och invändigt. Målade och tapetserade om sovrum och tv-rum. Målade ytterdörrens insida vit. Rev ner två garderober invändigt, och satte in måttanpassad skrivbordsskiva och hyllplan = arbetshörna.
Vår lägenhet blev jättefin, vi renoverade sammanlagt för max 25,000 (då byttes även badrum vid stambyte och vi lade ca 10,000 kr själva där) och gjorde en vinst på ca 100,000 två år efter inflyttning, vilket kändes som en bra affär i vår lilla stad =)

Liknande trådar

Hemmet Nu är jag ute i god tid, men men! Nästa år skall lägenheten säljas, vill så klart få ut så mycket som möjligt för den och undrar lite...
2
Svar
20
· Visningar
5 390
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 495
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar