Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
De tillhör samma familj som Llama men är inte samma ras.
Underbara djur, jag tycker deras läte är det gulligaste som finns. De är väldigt tysta djur och fredliga.
De spottas om de blir retade eller känner sig hotade, men mest på varandra. Jag har aldrig blivit spotta på. Ta i trä.
hittade en annons på blocket om en alpacka och va så himla sugen på att svara men maken tyckte de va en allt igenom dålig idè då han har fått för sig att dom är sura och aggresiva
De är fredliga och snälla djur.
Håller man på med dem dagligen blir de väldigt lätthanterliga och tama. Men även om de bara hanteras då och då så är de snälla djur. Gäller bara att få tag på dem då de blir lite skygga om man inte pysslar med dem. När man väl har tagit dem om halsen så står de still.
En sak som är lite "lustig" är att om de blir de rädda eller tjuriga så lägger de sig ner. Vill du leda en alpacka som inte har lust så drar den inte iväg utan slänger sig på backen i protest.
Lyft upp rackaren och försök igen...
De bits inte men kan spotta, mest på varandra då... har aldrig blivit träffad. Sen kan de sparkas såklart, men då ska man ha otur och skrämma alpackan och vara på fel ställe så att säga.
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hundavel & Ras Googlar man på french bulldog with tail så får man upp riktigt många resultat faktiskt. Ett par uppfödare som strävar efter svans och...
Hästmänniskan Skönt att höra! Hon är ganska ädel, långbent och högrest. 169 i augusti, men eftersom hon är tre år så lär hon bli ett par tre cm till...
Hästhantering Först hur mycket väger en, eller ska väga snarare? 200-250 kilo?
Är det hö och inte något annat med lägre ts så är det inga problem med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.