Vad är skillnaden pembroke/cardigan?

S

Sylvia

Står i begrepp o skaffa en valp till våren o har blivit förälskad i welch corgi cardigand och pembroke.
Undrar nu om det är nån större skillnad i humöret på dessa två, är nån livligare o kräver mer..........
Berätta gärna allt ni tycker.

Tacksam för alla svar o synpunkter:bow:

Sv: Vad är skillnaden pembroke/cardigan?

Cardigan anses som lugnare. Den är också större och mera "stor hund" i formatet. Äger själv fem stycken :love:. Mycket lättsamma jyckar- man behöver ödsla ytterst lite tid på lydnadsträning.

jyckarna0801_1201705027.jpg

Sv: Vad är skillnaden pembroke/cardigan?

Står i begrepp o skaffa en valp till våren o har blivit förälskad i welch corgi cardigand och pembroke.
Undrar nu om det är nån större skillnad i humöret på dessa två, är nån livligare o kräver mer..........
Berätta gärna allt ni tycker.

Tacksam för alla svar o synpunkter:bow:

Kan inget alls om rasen egentligen MEN ville bara berätta att den mest fantastikskt trevliga och rara hund jag träffat på var en corgi. Av den lurviga sorten, vet inte vem av namnen som är den lurviga.

Han, för det var en han, Axel, blev en mycket gammal gubbe, närmare 17 år, jag har inte sett honom nere på byn på länge nu och ej heller hans ägarinna så jag tror tyvärr han har vandrat vidare men vilken härlig hund! :love:

Ska jag någon gång skaffa annat än schäfer så blir det en "Axel".

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 092
Senast: Farao
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 935
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 876
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 595
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka