Vad är roligast att rida?

L

*Lena*

Vad tycker ni är det absolut roligaste att göra på hästryggen? Rida i skogen, dressyr, tävla eller något helt annat? :bump: :banana: :bump:

Sv: Vad är roligast att rida?

Tävla i dressyr och rida in hästar! tävla är nog ändå roligast fast jag måste alltid ha utmaningar annars tycker jag det blir lite långrandigt..

Föredrar att variera annars blir det trist för alla. Men om hästen skulle hålla för ex bara göra en sak skulle det vara hoppning...

tävla... Hoppa :D
Galoppera fort på ängar :p :D

Det beror ju mycket på vad hästen tycker är kul. Att flyga som en fågel över hinder och att dansa fram i dressyr kan vara lika kul båda två.

Men att rida i skogen är alltid kul :)

*Lena* skrev:
Vad tycker ni är det absolut roligaste att göra på hästryggen? Rida i skogen, dressyr, tävla eller något helt annat? :bump: :banana: :bump:

Fart och fläkt och äventyr. Långturer, distans, hoppning, klättring brant, galoppintervaller på stubben. Dressyr kan också vara riktigt kul när man lär sig eller hästen nya saker.

Hälsning Maja

oj, allt är roligt.. men ska jag bara välja något så är det roligast att rida dressyr och markarbete när det går bra och att vara ute å klättra.. =)

Absolut roligast är lååånga uteritter!! Galopp på sandvägar, skritt genom trolsk skog, trav på breda stigar... otroligt kul!

Ojojoj... Om man måste välja så är det ju hoppningen. Fast jag skulle nog tröttna om jag inte fick variera. Ett riktigt dressyrpass är underbart, uteritter i fint väder härliga. Och hoppningen alldelles pirrande ljuvligt!

Ullis

En skogstur ensam på vintern när det är gott om snö och ta en gallop är inte helt fel men jag är lite av en träningsmänniska så jag tycker att träningar är AS( :bump: )kul också....

Dressyr är helt klart det roligaste. När det fungerar bra och man känner att hästen bär sig och går i rätt form, det är en underbar känsla. Tyvärr inte fått uppleva det så ofta då jag aldrig haft egen häst utan mest ridit på ridskola och andras hästar. Men det är utmanande och kul att jobba med hästar som är kanske inte helt lätta att gå i form, får man rida dom några gånger så börjar man lära sig hur dom fungerar och då kan det gå rätt hyfsat till slut. Dessutom är ju dressyren själva grunden till allt, en välriden häst som är lydig i skogen och vid hoppning är ju det man strävar efter.

Senast ändrad av en moderator:

Rider helst varierat annars tröttnar jag men ska jag välja så får jag nog säga att träna o tävla dressyr! I alla fall på min ponny.

Dressyr. Både hemma och på tävling.

varvat med BRA skogsturer, dvs bra vägar där man kan ta sig fram obehindrat och även ha högre gångarter som trav och galopp långa sträckor. Även nåt skutt över natur hinder här och där!

Jag har roligast med hästen när jag har ett mål med ridningen. Dvs tex vidare utveckling/träning/uppbyggnad av hästen, eller tävling.

Senast ändrad:

SKOGEN är absolut roligast=D ännu roligare om man rider me en kompis!

Monté ! d går fort sen känns de som om man flyger fram :d

En fartfylld uteritt barbacka, gärna hoppa över några stockar och träd som ramlat omkull. :D

Liknande trådar

Träning Jag och sambon ska till Portugal, Estoril i höst! Tänkte höra om någon har tips på om man kan ta en dagsutflykt någonstans och rida...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Lightzone
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 070
Senast: Emro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter