Vad är rimligt pris för flyg till Island i Januari?

cerebral

Trådstartare
Alla ni som åkt till Island (känns som ni är fler här än på generellt forum :P)...vad är ett rimligt pris att förvänta sig det kommer kosta med flyg i Januari till Island från Sverige? (typ Arlanda)

Tyckte jag bara hittade galet dyra flyg när jag sökte nu :crazy: så började fundera på om det är jag som är orealistisk eller om jag bara kollar fel ställen..

Jag och killen funderade på att åka en sväng i Januari, bara över en helg, bada Blå Laugnen, kolla Reykjavik lite och ha det trevligt!!

Har alltid velat åka men blev lite grusade planer om det är SÅ dyrt med bara flyget ><

Sv: Vad är rimligt pris för flyg till Island i Januari?

Jag har också backat för flygpriset, flera gånger. Flera tusen per person känns verkligen inte motiverat för att fara dit för en kortvecka som jag tänkt flera gånger.

Men det kanske finns hemligheter över hur man hittar vettiga priser? Hoppas på tips i tråden. :)

Ja det lägsta jag kunde hitta var runt 2500.- och upp till hela 6-7000:-!!! :o

Som jag förstått det har väl Icelandair lite monopol på flyg dit eller nåt men borde ju ändå gå att hitta billigare trodde jag... Vi får hoppas på att några gamla erfarna rävar finns här ;)

Tittar du så nära inpå avresedatum så är det dyrt ja, till att få billiga biljetter så måste man beställa med god tid.

/Jenny som åker hem till Sverige med icelandair på söndag, betalade 55 tusen fram och tillbaka, ca 3000 kr. Och då beställde jag i september :)

Då ska jag nog minsann planera in en islandsresa i sommar! :D

Brukar vara standard med 2500:- ToR som lägsta, det har vi gett för vår kortresa till Reykjavik nu i januari.

Ja det lägsta jag kunde hitta var runt 2500.- och upp till hela 6-7000:-!!! :o

Som jag förstått det har väl Icelandair lite monopol på flyg dit eller nåt men borde ju ändå gå att hitta billigare trodde jag... Vi får hoppas på att några gamla erfarna rävar finns här ;)

Njäe, icelandair har inte monopol längre. På den tiden var det verkligen dyrt!
Nu finns icelandexpress, och också minst ett bolag till som köper in sig på flygstolar (flexflight).
Jag brukar åka för mellan 2000 och 3000. Aldrig över. Men då är jag väldigt flexibel med datum och tider. Kollar på olika söktjänster där du får alla bolag på en och samma gång :)

+ muninn också...hmm ok ja men vad bra...bättre än typ 6000:- fast fortfarande galet dyrt tycker jag när det är det lägsta ändå...det kan man ju liksom få en hel helg för med hotell i tex. Prague eller Barcelona.

Dom borde rea ut rejält på sistaminuten tycker jag men men...får väl se då...

Tack för tips dock, ska kolla vidare!

Ännu ett tips, kika vad det kostar att åka via Norge, jag bor 1,5 timma från Værnes flygplats och åt andra hållet (lika långt) har jag Åre Östersund flygplats, ingen av dom har direktflyg till Island så det blir att åka via Arlanda eller Gardemoen, alla gånger jag kollat har det varit billigare för mig att åka via Norge, oavsett om jag åkt till Island eller söröver nånststans exempelvis Turkiet eller Grekland. :)

Vad glad jag blev att du startade denna tråden, för nu har jag bestämt mig för att åka till island i Juni! :love:

Så jag kan väl fylla på med en fråga - Någon som har tips om var man ska söka sig för att få rida "hyfsade" hästar och inte bara på en tur med ett gäng nybörjarturister? :D Jag antar att naturen är vacker överallt, även om man inte åker långt ut i ödemarken? Kan man hålla sig kring reyjkavik eller tycker ni man bör utgå i från någon annan stad? Många frågor! :laugh:

Beroende på när i juni du kommer så kanske du kan få komma och rida hos mig :D

KL

Nu vet inte jag om detta gäller överlag på olika flygbolagssidor, men när jag bokar resor så är det alltid billigare priser på nätterna. Ju färre folk det är inne på sidorna, desto mer sänker dom priserna. Jag kom undan med flera tusen när jag åkte till Thailand. Så det är ett litet tips iaf :)

Trevlig resa föresten :love:
är inte ett dugg avis, nänä :grin::D

Reykur, det är ALDRIG bra ridning i eller strax utanför Rvk. Om du inte känner någon som lånar ut sina privata hästar.
Jag har ridit på två såna turistturridningar och det är något av det ABSOLUT tråkigaste jag någonsin gjort på en hästrygg. Och massa pengar betalade jag också :(

Utanför Rvk kan man dock hitta helt fantastiska ridturer i fantastisk natur!!

Beroende på när i juni du kommer så kanske du kan få komma och rida hos mig :D

Wow vilket erbjudande! :D:bow: Jag ska komma ihåg det när jag bokat resan, så hojtar jag när jag kommer förbi. ;)

Reykur, det är ALDRIG bra ridning i eller strax utanför Rvk. Om du inte känner någon som lånar ut sina privata hästar.
Jag har ridit på två såna turistturridningar och det är något av det ABSOLUT tråkigaste jag någonsin gjort på en hästrygg. Och massa pengar betalade jag också :(

Utanför Rvk kan man dock hitta helt fantastiska ridturer i fantastisk natur!!

Tack för tipset! Hur hittar man dessa fantastiska ridturer i fantastisk natur? Har du några tips på företag som annordnar? Jag känner bara till ishestar. Är de bra? :)

Undvik Íshestar är mitt råd! Eldhestar vet jag inget om, men de är ganska stora så varningsklockor ringer.
Mindre ställen på Sydlandet tror jag är säkrare kort. Tyvärr har jag inga företag att rekomendera.

Jag har väl inte fått något superintryck av dem heller. Jag var visserligen där för åratal sedan och snackade om ev. praktik och fick provrida nån grisepassande stel-som-en-pinne och inte blev jag överdrivet trevligt bemött heller. Men det är en himlarns fin anläggning.

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 123
Senast: Stinaelin
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 764
Senast: cassiopeja
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
29 486
Senast: Blossi
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 788
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama