Vad är rimligt att betala? (för hjälp)

eldhroka

Trådstartare
Jag har kommit till en punkt i mitt tränande, i drag, där jag känner att jag skulle vilja lära mig mer, framförallt för hundarnas skull. Vill lära mig allt från att tillverka egna draglinor till att få hundarna att dra ännu bättre. Om man lyckas få tag i någon som kan tänka sig att hjälpa en vad är det då rimligt att betala för denna hjälp? Mitt problem är att jag inte törs träna tillsammans med flera andra, så jag måste ha instruktören helt för mig själv för att det ska vara genomförbart, har grym prestationsångest och är på gränsen till social fobi... Jag antar att detta påverkar priset eftersom det då blir "privatlektion".

Sv: Vad är rimligt att betala? (för hjälp)

Jag tror jag betalade cirka 300 i timmen. Man får ut väldigt mycket mer av en privattränare än på en kurs. En gång betalde jag 500 kronor för 15 minuter. Han kom,han såg, han visade mig hur man kunde lösa problemet istället. Det var mycket effektiva 15 minuter *s*

Tror priserna varierar lite beroende på var i landet man bor men här i Stockholm är det inte ovanligt att en privatlektion 1 timme kostar 500kr eller mer.

Insåg just att glömt bort att tacka för era svar, så jag gör det nu :) Tack.. Ska våga mig iväg på en draghundsträff i december, hoppas att jag inte gör bort mig alltför mycket :crazy:

Jag har betalat upp till 1000kr/timme för privatlektion och som minst 300kr/timme.

Jag betalar 300 kr + moms för en timmes privatundervisning i min gren.

Ja, det är ju bara att inse att det kostar att få privatlektioner.. I och för sig så är det ju inte konstigt men jag hade nog hoppats att det skulle vara billigare eftersom min ekonomi inte är den bästa. Men jag får helt enkelt se till att ta mig råd, för jag vill inte mista detta intresse också pga min sociala fobi. Det har redan fått mig att sluta med hästarna :(

När jag gick med blandrasen här hemma gav vi 300 för två timmar.

Jag har betalat 1000:-/timme när det varit privat. Gruppträningshelger med kost och logi kostar 2500:- där jag brukar vara med. Då är det 6 deltagare och 2 långa pass per dag.

/LL

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 677
Senast: AlmostEasy
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 085
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 164
Senast: Korekatten
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 331
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka