Bapelsin
Trådstartare
Jag köpte en telefon från ett välkänt företag som jag beställt två telefoner ifrån vid tidigare tillfällen. Har varit supernöjd med både telefonerna och servicen. Den här gången har det dock inte gått riktigt lika bra.
En månad efter att jag fått telefonen slutade bildskärmen fungera. Efter snabb och smidig korrespondens med kundservice blev det ett garantiärende som även det var snabbt och smidigt. Problemet är bara att när telefonen kom tillbaka hade den en en centimeter+ lång djup repa på skärmen. Har haft kontakt med kundtjänst som även nu är snabba och smidiga och tar tillbaka telefonen för ett nytt garantiärende.
Grejen är att jag tycker att när man behöver skicka tillbaka en vara två gånger för garantiärende att man borde få någon typ av kompensation. Jag har ändå betalat fullpris för något som inte fungerar tillfredsställande och dessutom resulterar i merarbete och perioder utan telefon.
Vad tycker ni? Är det rimligt med kompensation, eller överreagerar jag?
En månad efter att jag fått telefonen slutade bildskärmen fungera. Efter snabb och smidig korrespondens med kundservice blev det ett garantiärende som även det var snabbt och smidigt. Problemet är bara att när telefonen kom tillbaka hade den en en centimeter+ lång djup repa på skärmen. Har haft kontakt med kundtjänst som även nu är snabba och smidiga och tar tillbaka telefonen för ett nytt garantiärende.
Grejen är att jag tycker att när man behöver skicka tillbaka en vara två gånger för garantiärende att man borde få någon typ av kompensation. Jag har ändå betalat fullpris för något som inte fungerar tillfredsställande och dessutom resulterar i merarbete och perioder utan telefon.
Vad tycker ni? Är det rimligt med kompensation, eller överreagerar jag?