vad är normal temp för en häst???

T

teex

har en häst som har blive väldigt loj på sissta tiden.
han är vissligen 19 år men så här har han inte vare förut! är lite orolig för han nu. är tacksam för alla svar ja kan få mvh teex

Sv: vad är normal temp för en häst???

Grundtempen kan ju variera från häst till häst men normaltemp är ca 37,5-38 grader hos den vuxna hästen.

Kan inte vara så att han fäller? Ialfl min pojke blir loj och allmänt hängigi under fällperioden.

Bara en tanke såhär på vårkanten då jag vet fler hästar som reagerar på det. ;)

jo de kan de ju vara :smirk:

Jag hade tempat han när han är som vanligt ett par dagar i rad så ser du vad din häst brukar ligga på .

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 594
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 933
Senast: Kristall10
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 737
Senast: Cina B
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 868

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka