Vad är nödvändigt medföra till lokal dressyrtävling?

Medryttarinna

Trådstartare
Vad är nödvändigt att ha med sig till en lokal dressyrtävling?
Pass? Vaccinationsintyg? (Orginal eller kopior?) Ryttarlicens? Grönt kort? Nummerlapp till hästen? till sig själv?
ANdra saker?

Sv: Vad är nödvändigt medföra till lokal dressyrtävling?

Vaccinationsintyg, ryttarlicens, grönt kort och nummerlapp ska du absolut ha med dig.

Har inte kom-ihåg-listan som jag använder på den här datorn.

Vaccinationsintyg (oftast i passet), grönt kort, nummerlapp till hästen... ryttarlicens är väl inte jättenödvändigt längre, man kan ju inte anmäla i TDB om man inte har licens löst?
ev. mätintyg för ponny.... eller är det bara på regional som det är krav?? Tävlar inte ponny så jag har ingen koll där riktigt :D

Men alla anmäler inte via TDB ;)

Mätintyg bör medföras även på lokal tävling. Sällan men behöver visa upp det dock.

Förutom alla papper (licens, pass osv) så behöver man sadel, träns, extra grimma, grimskaft, hinkar för vatten + eventuellt kraftfoder, hö/hösilage, eventuellt hagmatrial, borstar, sina egna tävlingskläder.. -självklara saker..

Andra saker som kan vara bra att ha med sig när man ska ut på tävling är: -keps + solglasögon, mycket vatten (speciellt när det är varmt ute), matsäck, godis, solstol, plåster, våtservetter eller handsprit + toatapper,

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 107
Senast: malumbub
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod