Vad är lämplig betalning för rastning?

SpanskaLoppan

Trådstartare
Ska börja jobba i slutet av juni och tänkte redan nu börja leta efter en dagmatte/husse eller liknande.

Men jag vet inte alls vad som är lämpligt att betala.
Jag vill enbart att personen rastar hunden dvs ut i trädgården/mycket kort promenad då hunden inte är helt lätt vid hundmöten. Hon är inte farlig men jag vill inte att fler än jag håller på och ordnar med det förren det funkar för mig.

Alltså handlar det bara om att antingen åka hem till mig, ta ut hunden i 10-15 min och sen åka igen.
Alt. att hämta/jag lämnar hunden hos personen medan jag jobbar. Jag är väldigt anpassningsbar ang. när och var bara hunden blir rastad.
Men inga behov av långa promenader/träning, den biten gör jag helst själv. Skaffade ju hund för att just få promenera och träna själv... Kommer jobba ca 75% men inte behöva hjälp alla dagar då jag ibland kan lämna hunden hos min mor eller hennes särbo som tycker mycket om hunden.

Men vad är rimlig betalning för detta?
Hunddagiset här(som är jättelång kötid till)kostar heltid 2250 kr och halvtid 1600 kr. Är det dom priserna jag bör räkna efter? Känns lite drygt då jag inte vill ha lika mycket som dom erbjuder(och alltså tar betalt för).

Vad betalar ni ra dagmattar/hussar? Och hur mycket gör dom med hunden?

Sv: Vad är lämplig betalning för rastning?

Ska förtydliga också att även om dagmatten/hussen bara åker hem till mig och rastar innebär det inte att hunden sitter ensam resten av min arbetsdag. Vi bor 3 personer i samma lägenhet och det är mycket sällan det är helt tomt här då vi alla har olika dygnsrytm.
Att jag inte ber de andra två beror på att den ena(min mamma)redan gör så mycket för mig att jag inte vill be om ännu mer hur lite det än är, och den andra(inneboende)är för mesig och "gulligullig" och förstår sig inte alls på hundar så hon hispar bara upp hunden.

Sv: Vad är lämplig betalning för rastning?

Hmm, när jag var hundvakt till en liten schnauzer så var jag det ons-sön.
Jag förväntade mig knappt att få något för det, vi hade bara jättekul!
Men för det fick jag 300 kr..
Då var det " dygnet runt passning "

Men tycker du att 50kr per dag är för mycket för att bara ta ut?
Annars kan du ju dra ner till kanske 20/30 om du inte tycker att det är för snålt..

Du kan ju kanske prata med hundvakten ( om du får någon utan att säga priset ) och fråga hur den tänker.. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 829
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 194
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Ja, som sagt vad gör man då? Har känt under en längre tid att det här går inte med att vara ensamstående hundägare till två hundar. Vad...
2
Svar
36
· Visningar
9 593
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
4 051
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka