Kan vara så som du säger.. Vad jag har sett så är det inte så många ryttare som väljer att rida i den typen utav kavaj, oftast är det yngre tjejer som rider i lite lägre klasser. Men det kanske bara är i Skåne. Har faktiskt aldrig sett någon toppryttare som har ridit i den typen utav kavaj. Men kan tänka mig att en och annan gör det.Haha, vad toppryttarna använder för kavaj rör mig inte i ryggen. Jag har en Pikeur Diana också som är en klassisk dressyrkavaj som är ganska lång. Jag som är byggd med långt överliv och korta ben tycker inte att en sån kavaj passar mig särskilt bta. Vad det gäller kavajer av frackmodell så tycker jag att dom är jättesnygga och jag som mest troligt aldrig kommer att rida frackklasser vill ändå ha frackkänslan på täving.
här uppe har jag gjort samma iaktagelse som Amanda_F att Animokavajer och andra riktigt slimmade kavajer i kortare modell börjar bli väldigt vanliga. Det syntes även i Falsterbo förra året i unghästklasserna med toppryttare i kavaj. Många red i Animo och flera med bruna kavajer med lite roliga färger i detaljerna.
Sen får alla självklart ha sin egen åsikt huruvida dom är snygga eller inte!
Här är unghästdrottningarna i sina snygga dressyroutfit. (M. Runesson & A. Svanberg)