Vad är hon för ras?

A

Ankie

Hej,

Jag ska flytta hem från USA med min hund, väntar bara på alla papper ska bli klara... Suck det tar en evighet...

Hur som, jag har ingen aning om vad denna hund heter på svenska.
Här kallas dom tydligen walker treeing hound.
DSC03028.jpg

DSC02995.jpg

Tacksam om någon här vet vad hon kan vara på svenska:)
Här var hon tydligen en hunting dog.
Men tydligen inte bra nog för någon idio sköt henne med hagel och några dagar innan jul kom hon till mig skade skjuten och skinn och ben... Efter vetrinär besök och omplåstring så är hon nu frisk och kry och en bortskämd hund :rofl:

Ankie

Sv: Vad är hon för ras?

De hör till coonhundarna och de är mig veterligen knutna till American Kennel Club Foundation Stock Service – en stambok som förs i syfte att en dag kunna registrera rasen på nationell basis.

Senast ändrad:

Vilket innebär att den i Sverige registreras som - blandras? Eftersom rasen inte är registrerad nationellt än?

Jättesöt hund btw!

Ja, den går ju inte att regga i skk, så även om det är en ras som är gk av vissa amerikanska nationella klubbar, så betraktas den nog som blandras i sverige.

Ja, den går ju inte att regga i skk, så även om det är en ras som är gk av vissa amerikanska nationella klubbar, så betraktas den nog som blandras i sverige.

Det gör dem, har nämligen vänner som velat importera coon hound från Belgien, men det blev aldrig av eftersom det var så långt borta med SKKs godkännande av rasen.

Fantastiskt söta hundar btw, älskar deras utseende, påminner mycket om min Loka:D

Plott hound, treeing walker coonhound, bluetick coonhound, english coonhound, redbone coonhound - är alla godkända av USAs näst största kennelklubb, UKC.

American black and tan coonhound är den enda av de sex coonhound-varianterna som är officiellt erkänd som ras av den amerikanska kennelklubben.

Vild trådkapning: Himmel och pannkaka, du är den första jag mött som bor i Zephyrhills (Zätakulla!) och som inte är Skydiver! Eller är du? Jag bodde där, ute på hoppfältet, i flera år! Vad kul! Jag har tio miljoner lyckliga minnen därifrån! :love:

Vild trådkapning: Himmel och pannkaka, du är den första jag mött som bor i Zephyrhills (Zätakulla!) och som inte är Skydiver! Eller är du? Jag bodde där, ute på hoppfältet, i flera år! Vad kul! Jag har tio miljoner lyckliga minnen därifrån! :love:

Hej,

Var fallskärmshoppare, men inte nu längre... Bodde osså ute på hoppfältet till en början som en riktig bum...
Var/är gift med Colon Berry frifrlygaren om du hört talas om honom.
Men det är nu slut och jag ska flytta hem:)

Till er andra tack för alla svar och komplimanger.

Ankie

Liknande trådar

M
Hundavel & Ras Hejsan! Det här är mitt första inlägg på detta forum. En kväll när jag var 5 år kom min pappa hem med en jättefin och go hund...
2
Svar
28
· Visningar
9 514
Senast: Mimi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation