Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gillar inte heller semlor. Bullen är trist, gillar inte grädde i någon form, och mandelmassa är äckligt för det har samma konsistens som skaldjur som också är äckligt Samt smakar mandel, även det äckligt
Florsocker är halvgott, men inte på den typen av bakelse när det blir som en slät bulle.
De är gudagoda! den bästa bakelsenmed semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och mandelmassa då förstås. Mandelmassa är riktigt gott.
Men semlor?? *hukar mig*
Är du en semleätare? Hur många har du ätit ännu - eller inväntas rätta datumet? Hur äter du en semla? I en djup tallrik med varm mjölk? Vilka nya varianter har du vågat dig på och vad är ditt utlåtande?
Hahah, jag skulle kunna sitta och äta grädde utan något till. Det är SÅ gott (jo, jag älskar riktigt gräddiga, söta tårtor också...)Gillar inte heller semlor. Bullen är trist, gillar inte grädde i någon form, och mandelmassa är äckligt för det har samma konsistens som skaldjur som också är äckligt Samt smakar mandel, även det äckligt
Florsocker är halvgott, men inte på den typen av bakelse när det blir som en slät bulle.
Min! Samma grynighet när man rullar det lite mot gommen och samma halvt gummilika halvt vattniga mellan det där gryniga.I vilken värld har mandelmassa samma konsistens som skaldjur??
Hjälp, vispgrädden får ju inte vara sötad! då blir det avdrag i betygGillar absolut inget med semlor. Inget. Det enda som jag teoretiskt gillar av ingredienserna är grädden. Men i semlor så är den ju sötad till förbannelse. Drt borde vara förbjudet med socker i vispgrädde. Uäääk.
Min! Samma grynighet när man rullar det lite mot gommen och samma halvt gummilika halvt vattniga mellan det där gryniga.
För en del år sedan gjorde Roy Fares några kreativa semlevarianter i tv, bl a ett slags semle-nachos. Det var helt enkelt lock, och två bunkar med grädde och mandelmassa att dippa i. My kind of semla.med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och mandelmassa då förstås. Mandelmassa är riktigt gott.
Men semlor?? *hukar mig*
Är du en semleätare? Hur många har du ätit ännu - eller inväntas rätta datumet? Hur äter du en semla? I en djup tallrik med varm mjölk? Vilka nya varianter har du vågat dig på och vad är ditt utlåtande?
Åh ja! Locket är ju det godaste, och ska absolut doppas.För en del år sedan gjorde Roy Fares några kreativa semlevarianter i tv, bl a ett slags semle-nachos. Det var helt enkelt lock, och två bunkar med grädde och mandelmassa att dippa i. My kind of semla.
Tycker inte att semlor är supergott. Framförallt tycker jad de är så stora, blir så himla mycket. Jag och min sambo brukar dela på en på rätta dagen. I övrigt äter jag inga.
Här har ICA kört semmelbuffé med minismelor i olika smaker.För några år sedan hade alla mini-semlor i disken, hoppas det kommer tillbaka. En tredjedels vanlig semla är lagom!
med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och mandelmassa då förstås. Mandelmassa är riktigt gott.
Men semlor?? *hukar mig*
Ja det är verkligen lagom!För några år sedan hade alla mini-semlor i disken, hoppas det kommer tillbaka. En tredjedels vanlig semla är lagom!
Jag älskar semlor!med semlor, egentligen? Jag menar, en slät bulle; intetsägande. En stor slafs grädde; seriöst. Florsocker överallt i ansiktet. Ja... och mandelmassa då förstås. Mandelmassa är riktigt gott.
Men semlor?? *hukar mig*
Det gjorde vi ett år när jag pluggade på SLU och var engagerad i FiQU, bakade 200 semlor som sålde slut på typ tio minuterHär har ICA kört semmelbuffé med minismelor i olika smaker.