Lever själv så åker på rubbet.
Visst, kunde lämna in hjulen på "däckhotell" men då måste jag åka en halvtimme före och efter och då tar det tid och behöver planeras. Det är "effektivare" att göra här hemma för då kan jag ta det när "andan faller på" i stället för att planera in.
Stryker gör jag i stort sett aldrig för det är jättetråkigt. Gardiner och liknande brukar min mamma hjälpa mig med - både att sy, stryka och hänga upp. Kanske borde skämmas lite över det, men är så ointresserad att för min del kan samma gardiner hänga framme i tio, femton år utan att jag känner att de behöver bytas ut.
Tvätta går ju smärtfritt, att hänga tvätten är tråkigt men tar egentligen inte tid.
Laga mat - jättetråkigt så det brukar bli sådant man kan laga i ugnen och "glömma bort" ett bra tag utan att det blir konstigt. För jag har faktiskt med mig matlådor till jobbet: tycker att det är alldeles för dyrt att äta ute, vill kunna använda pengarna till lek hellre än till mat.
Motorsåg säger min pappa att jag inte får ha - och eftersom konsekvensen är att han kommer och sågar när det behövs, så har jag inget emot att följa hans råd där. Latmasken är dominerande i mitt liv...
Röjsåg ligger högt uppe på "att köpa"listan.
Men det är klart, som ensamstående räknas man självklart inte i jämställdhetsen eftersom man är så illa tvungen att fixa själv.
visst, mina föräldrar har väl en ganska traditionell uppdelning av uppgifterna i och kring hemmet. Pappa sköter det motoriserade och anskaffandet av veden, mamma lagar mat och bakar och tvättar och stryker.
Städar gör de båda två men pappa sköter dammsugaren och mamma sköter dammtrasan.
Men varför det ska vara fel, förstår jag faktiskt inte när de båda är nöjda med uppdelningen.
Pappa målar fasaden, mamma tapetserar när de sakerna inte lejs bort.
Just det; mamma var lågstadielärare och pappa mjölkbonde och sedan metallarbetare så de har traditionell yrkesuppdelning också.
Pappa, 69 år fyllda, jobbar fortfarande en del på metallfabriken.
Och i deras fall är det nog ganska jämn arbetsbörda med hemarbete även om deras arbetsuppgifter har olika karaktär.
Det är rätt mycket vedhantering som behövs för att värma ett 250 kvadratmeter stort gammalt trähus.