Inte nära någon av mina bostäder dock.Det finns bra gör det själv ställen som både renar vattnet och återanvänder avfettningen.
Jag skulle önska att alla använda sådana när de skall envisas med att spola bort all rostskyddande olja gång på gång.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte nära någon av mina bostäder dock.Det finns bra gör det själv ställen som både renar vattnet och återanvänder avfettningen.
Ja och jättelånga fingrar som går att pilla in på alla möjliga ställen.Du är sådan där med smärta handleder med några extra leder och så!
Spännande att många uppfattar däckbyte som en viktig självständighetsgrej. Jag har nog aldrig tänkt så..
Jag kan inte byta däck, har faktiskt aldrig gjort det. Försökte en gång som 18-åring med min första bil men trots lång hävarm så lyckades jag inte lossa skruvarna
Känner mig väldigt självständig trots det
Har nuförtiden däckhotell dessutom och då ingår bytet i avgiften.
Grundfrågan här var ju just precis den- varför i hela friden just däckbyte tas upp så ofta i jämställdhetstrådar...
Men motorsåg och mig-svets är ju inte ens saker som så himla många behöver. Jag känner få som någonsin använder något av det.Mm, borde vara mer motorsåg vs dammsugare, rondell vs strykjärn, mig-svets vs fönsterputs än däckbyte vs alla de tre.
Och nästan alla jag känner använder alla de alternativen tämligen regelbundet.Men motorsåg och mig-svets är ju inte ens saker som så himla många behöver. Jag känner få som någonsin använder något av det.
Det står långt före det du räknar upp på anskaffa listan i det här hushållet! Sen en tjej som var road av att använda dem med, men det är en annan fråga.Men motorsåg och mig-svets är ju inte ens saker som så himla många behöver. Jag känner få som någonsin använder något av det.
På fritiden för att livet ska funka, jämförbart med att använda spisen?Och nästan alla jag känner använder alla de alternativen tämligen regelbundet.
Behöver inte sitta som berget - de ska vara dragna till ett visst moment inte mer - även om en del verkstäder drar så fälgarna går sönder.Bilidioten konstaterar rodnande att jag inte ens refekterat över bristen på reservhjul i bilen. Även om jag hade blivit stående i obygden så är det högst tveksamt om jag hade klarat att byta hjul. Teoretiskt förstår jag ju arbetsgången men jag misstänker att jag inte ens har verktyg i bilen. Hjulbytet görs på verkstad så hjulmuttrana sitter hårt när de är maskindragna.
Jag också!Jag erkänner rakt av: jag är en person som tycker det är viktigt för att kunna byta däck själv på bilen! Det är symboliskt för mig. Hela mitt liv har män bytt däck på familjens bil för att mamma, enligt henne själv, inte förstår sig på att byta däck. Men att vara kirurg och rädda livet på folk, det är tydligen inte lika komplicerat.
Jag ramlar väl rätt ner i något slags argumentationshål där. Jag har inga problem med att få hjälp med annat jag inte kan eller bryr mig om. Och jag kommer förmodligen lämna in bilen för däckbyte ändå pga ointresse, men kunskapen om hur vill jag ha så jag kan klara det själv om det kniper.
Det beror nog litet på omständigheterna. Varannan svensk bor i lägenhet och det är inte alltid så lättvindigt att stå ute på gatan med bilens halvkassa originaldomkraft och ett källarförråd kanske några hundra meter bort. Jag kan absolut se vitsen med att betala för byte och förvaring då.Tycker det verkar väldigt onödigt att betala för att någon annan ska byta däcken när man lika gärna kan göra det själv. Bara man har bra utrustning så är det till och med lite kul.
Ja jag vet, och jag har svarat min tanke på grundfrågan tidigare i tråden. Nu spann jag vidare kring det här med självständighet.Grundfrågan här var ju just precis den- varför i hela friden just däckbyte tas upp så ofta i jämställdhetstrådar...
Intressant att däckbyte blivit en jämställdhetsfråga. Har nog inte riktigt förstått det då jag alltid bytt däcken själv sen jag skaffade körkort. Pappa visade mig på ett däck sen fick jag göra resten själv.
Tycker det verkar väldigt onödigt att betala för att någon annan ska byta däcken när man lika gärna kan göra det själv. Bara man har bra utrustning så är det till och med lite kul. Lite som att ta fram trädgårdsmöblerna. Nu är det vår. Däremot att få punka och behöva byta i snökaos är ingen höjdare!
Tvätta kläder tycker jag kan vara ganska kul (tycker det luktar så gott) men är rätt dålig på det. Ofta kläder krymper, strumpor som försvinner, färgar av sig osv. Så tycker det är svårare att tvätta kläder än att byta däck. Att få ett bra resultat alltså.
Håller med. Min fd bytte på bilen själv, när vi separerade och jag lämnade in på firma visade det sig att hjulinställningen var helt åt helvete och att samtliga nya däck var helt nedslitna efter bara en säsong. Kul.En sak ingen tycks beakta vid byte av däck själv eller vid verkstad är balanseringen, som nog är en ganska viktig sak. Jag vill nog få det gjort vid verkstad just för att få däcken balanserade. Obalanserade däck påverkar ju ganska mycket, bl.a vibrerar obalanserade däck vid vissa hastigheter. Jag kan och har många ggr bytt däck vid punktering m.m men sommar vs vinterdäck, nä det får nog en firma sköta