Vad är fel ?

Scs

Trådstartare
Hej!
Någon som har idé vad som kan ha hänt med denna häst, kom in såhär från hagen och kan knappt gå, ser inte ut att känna var han har bakbenen, halvt förlamad.. Har tidigare konstaterats med långsamma signaler till bakbenen, troligtvis neurologiskt men ser nu ut så här och kommer troligtvis att behöva tas bort nu på grund av detta. Tacksam för all hjälp och tips man kan få, finns det något hopp? Förgiftning?

Tyvärr ingen hjälp, men vad säger veterinären?
Spontant tänker jag att det skulle kännas lite olustigt att ha den i vanlig box om den är så vinglig (om den inte är så illa däran att den tas bort direkt). Går det att spåna upp rejält så det blir riktigt tjockt om den skulle tappa balansen helt och ramla? Å andra sidan blir det kanske ännu svårare att röra sig då...

Hoppas veterinären är på väg och kan hjälpa er snarast, spekulationer på ett internetforum när den är så som du beskriver kommer inte hjälpa er.

Hur ställde man diagnosen ”långsamma signaler till bakbenen”...?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 034
Senast: Solstig
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 885
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar