Vad är fel? Kissar inne...

Jenka

Trådstartare
Jahapp, det första man ser på morgonen är en stor pöl kiss nedanför sängen... Tur att jag var tillräckligt vaken för att inte trampa i den.

Hunden har inte kissat inne sen han blev rumsren vid 5 månadersåldern (nu 15 mån). Han har inte heller försökt väcka oss.

När han var ute nu på morgonen tömde han hela blåsan direkt och gick inte och småskvätte som vanligt.

Han var ute sista gången vid 11, upptäckte dock sen att vattenskålen var helt tom, vilken fylldes på vid 10 igår kväll. Han har inte tillgång till vatten på natten då han sover i vårt sovrum (och vi faktiskt inte tänkt på det...) så 4-5 dl vatten har försvunnit på runt 3 timmar (knappa 8kg hund). Han var törstig nu också. Mer än vanligt men han brukar dricka mycket.

Han snodde (rel kryddig) köttfärssås igårkväll, funderar på om det har med det att göra? andra teorier?

Jag blir hemma under dagen så blir han sämre/fortsätter så ringer jag självklart vet...
 
Sv: Vad är fel? Kissar inne...

Vi får hoppas på köttfärssåsen. Glöm inte att tempa hunden.

I övrigt så skulle jag avvakta, precis som du gör.
 
Sv: Vad är fel? Kissar inne...

Hunden beter sig normalt, är pigg och kissar normalt så det är nog ingen fara. Bara matte som är nojjig ;)

Magen/bajset är lite knasig men det var jag mer beredd på efter köttfärssåsen. Måste verkligen få honom att låta bli bordet även om ingen är i rummet... Frågan är hur? Han vet mycket väl att han inte får men är en riktigt ögontjänare när det gäller sånt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
4 390
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 695
Senast: Nominous
·
M
Övr. Hund Hej, jag har en lite chihuahua papillon kille på 5 månader som aldrig slutar kissa och bajsa inne. Han har blivit duktigare sen vi fick...
Svar
13
· Visningar
7 393
Senast: dpmatte
·
H
Hundhälsa Har en liten vove på snart ett år,blandras me terrier,pudel,shitchu. När vi köpte han av uppfödaren sa hon att han va rumsren osv. Men...
Svar
18
· Visningar
9 491
Senast: hundar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp