Vad är din hund bra på?

Sv: Vad är din hund bra på?

Min hund, blandras, tik, 2 år:

+
Alltid positiv, älskar att jobba, har en aldrig sinande energi, smart och lättlärd, lydig är inga problem att ha lös lyder även från hästryggen, kanon agilityhund snabb och smidig, duktig på att spåra, totalt orädd för allt utom stora hundar, väldigt social inte det minsta reserverad, liten behändig storlek, väldigt söt.

-
Har en aldrig sinande energi, smart och lättlärd, totalt värdelös på att apportera, missar aldrig när tillfälle ges att rucka minsta lilla på regler, lite för social, tigger, svår att lämna ensam, skäller hysteriskt på dörrklockan.

Vi tränar just nu på
Få bort rädslan för stora hundar, vara ensam, snabbare reaktioner i lydnaden och finslipa detaljer.

Ska snart komma igång att träna på
Platsliggning med andra hundar, agilityn inför tävlingsdebuten.

Bra på: Älskar att arbeta, lysnar på matte väldigt bra bryr sig inte om andra hundar eller andra tänkbara störningar (när vi har kommit in i tränings passet). Kan vara lös och drar inte efter vilt. går bara ihopp med andra hundar. väldigt tillgiven och älskar att mysa. skäller aldrig när man leker med honom. varvar ner så fort man säger till honom. snor inte mat som är framme.

Mindre bra på: början på tränings passen kan ta en stund att få upp kontakten piper mycket och är konsentrerad på annat (enbart vid träning i grupp). piper mycket i bilen när man tex är på väg ut till skogen (väldigt irriterande). Osäcker på främande män. jobbig när tikar löper.

Detta tränar vi på jobbar på att kontakten ska komma fortare vid träning i grupp. fotgående, apportering etc..

+ Långhårstaxen är super på att spår, vacker i utställningsringen, en underbar familjehund som barnen kan göra vad de vill med. Lydig för det mesta.
Strävhårstaxen ???? Är söt! Har inte testat spåra med henne ännu men hon kan bli riktigt duktig jakt hund med lite träning kanske lite för duktig =jaktidiot. Är en riktig clown.
Sheltien världens underbaraste, älskar och älskas av alla. Lydig och gör alltid sitt bästa. Jättebra barnhund.

- Långhårstaxen älskar sopor, måste sätta gummiband på luckorna till soperna för annars öppnar hon. Kissar sällan i koppel, vilket gör att hon blir väldigt kissenödig efter en lång utställningsdag.
Strävhårstaxen, bra på att irritera mig med att springa fram o tillbaka hela tiden. Hon är just nu lite understimulerad, jag vet. En hund som kräver mkt sysselsättning.
Sheltien. ..... Jo hon jagar postbilen, men bara den. Tycker nog den gasasr lite mkt när den kör iväg. Men det går ju ha henne inne när den kommer så det är inte ett så stort problem.

Välkommen till världen med Amstaff ;) Benjamin är 2 år gammal och fortfarande lika obstinat, och rätt så oduglig. Ja, han kan ju sitt vanliga, men det finns inte direkt mycket som han är intresserad av eller är riktigt bra på.
Som tur är så hittade jag draget, och han är duktig på att använda sig av alla sina muskler :p

Stackars Benni, jag ska skvallra att du sa så :D

Han har ju i alla fall visat intresse för bruudar sen dag 1, Fenix bara...är typ ointresserad av allt..

Hans förvirring är liksom...total!

Nåja, det kommer väl någon dag när det lyser till i hans små blå ögon..jag följer och ser om han reagerar på något så kan jag följa upp det.

Tills dess får han vara ....valp.

Våran whipp är bra på att:

Mysa

Sova(under täcket helst)

Springa(gärna snabbt som attan och sedan göra tvärvändning och rusa IN i matte eller husse:D)

Busa( utomhus med kottar eller inomhus med någon av alla sin leksaker:angel:)

Jag glömde tala om att min vovve är bra på att hoppa över låga hinder också.
Tycker det är skitkul! Blivande agilityhund skulle man kunna tro.

Haha ja, han är förstås väldigt duktig på att vara överkåt :D

Och han är faktiskt världsbäst på att vara storebror åt Sebastian :love: Idag satte sig Sebastian på hans rygg och skulle rida, när Benni låg och vilade bredvid mig. Han vände sig bara om och pussade lillebror och viftade på svansen. Och han är mycket noga med att leka lite med honom varje dag, och så delar dom på allt. Mat, godis, dricka och har många mysstunder med pussar och kramar dagligen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 609
Senast: Miks
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 528
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 672
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Vi fick hem vår labbe-valp för några veckor sedan och han har nu hunnit bli snart 4 månader. Han är en trevlig individ som är lyhörd och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka