Vad är detta?

D

Donkey

Fick denna "klocka" med när jag fick en massa seldelar och nu undrar jag vad det är? Ska den måhända sitta på däckeln?
pic_show_id21617880.html

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är detta?

Det är ju en bjällra, men var den ska sitta vet ja inte, däckeln?:)
Tre selar om jag inte såg fel?
Två har ju jättefina lokor som man lätt kan sätta draglinor till! :bump:
Fick du dom? Hehe fasiken jag måste på folket här i byn om dom vill ge mig sina gammla selar:devil: :D

Knapplån... Hoppas inte det gör nåt!

Fick typ va jag tror är en svängel och nåt mer av en gubbe.
Och undrar nu vad är det? Och vad har det används till?

imag0685wi3.jpg

Svängeln, konstigt den har mittpå, om hästen slår i, inte skönt:eek::crazy:

De andra ser ut som stångkoppel till parkörning:)

Hej "Svänglen kan vara en våg :-) (til 2 hästar) grejarna på mitten är så man kan flytta drag punkten i sidled om inte hästarna är lika stärka.

Den andra delen är draget til et redskap - sanolikt en fjeder harv (C-harv)

Fina grejer. Om jag inte ser fel är ena lokselan gjort med spänen för läder draglinor (=vagnsele). Et klenod!

Fix till den och du har en mycket bra finsele :-) (Enligt mitt tycke)

Fina grejer. Om jag inte ser fel är ena lokselan gjort med spänen för läder draglinor (=vagnsele). Et klenod!

Fix till den och du har en mycket bra finsele :-) (Enligt mitt tycke)

Lokor med sådana spännen är alltså bra. Finns faktiskt åtminstone en sådan sele till på logen! Bra att veta så jag vet vilka grejor det finns nåt värde på. Har en hel hög med trälokor (som man måste ha bossa till), men de är väl inte särskilt värdefulla?

Jaha, oki! Då vet man i alla fall!
Inte en aning vad jag ska ha det till, men det får väl ligga här hemma! :D

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
346
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Dags att köpa en ny puls- träningsklocka men vet inte riktigt vilken jag ska köpa. 😅 Tänkte att ni kanske har några tips. Jag löptränar...
Svar
9
· Visningar
366
Senast: Shpongle
·
Hemmet Det blir fler och fler saker som ska laddas/drivas med USB nu för tiden. Försöker hitta någon form av stående digital klocka med flera...
Svar
7
· Visningar
309
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar