Vad är detta?!

Buck

Trådstartare

Inte min häst men fick en frågan om vad det kunde vara, tänkte först ngn stor elakt insekt men blev fundersam över de hårlösa partierna.
För inte kan det vara en annan häst som nafsat?

En av mina hästar får ngt liknande ibland. Misstänker kontakt med ngn växt. Brukar tvätta m klorhexidinschampo ordentligt och massera bort duvorna. Sedan sprayar jag med klorhexidinspray, låter torka och sprayar på sårplåster m tjära i för att hålla flugorna borta om jag inte kan räcka m flugtäcke. Brukar behövas 4-5 behandlingar var annan dag innan det är borta. Min är också ljus skimmel

Liknande trådar

Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Elo
·
  • Låst
Hästvård Någon som vet vilken hästars som Oskar Öhrströms häst Ivory är? Det finns hästraser som orkar mer än andra , men var fick Oskar och...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: Görel
·
Hästvård Jag tror att min häst fått löss. Hon började klia sig enormt och fick klåda. Nu har hon dock slutat klia sig men tappar päls och får... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 811
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka