Vad är detta?

Luxi

Trådstartare
Min häst har haft hårlösa fläckar under mellan ganascherna samt lite på halsen och på sidan av ganascherna, han har haft det i någon vecka, dock såg jag idag att det är på väg att gå tillbaka då pälsen har börjat komma tillbaka.

Men man undrar ju hur detta kan uppkomma? Han har ej haft flughuva och betesreduceraren på bilden hade han inte då dessa kala partier uppkom så den har ej gett detta.

Någon som har en teori om eller har haft dessa symptom på sin häst? Bara nyfiken på vad det kan vara.

Är ej bilder i toppskick då det var både dåligt väder och ljus den dagen de togs, sedan är det inte lätt att hålla i kamera och häst som inte vill fotograferas samtidigt ;)

Hoppas att något går att se:

http://s17.photobucket.com/albums/b82/annaholm1972/Lucas/

Liknande trådar

Hästvård Min häst som för övrigt är fin i pälsen och inte har mycket päls har små kala fläckar utan päls. De är inte runda utan har annan form...
Svar
2
· Visningar
1 154
I
Hästvård Nu är det så att sköthästen har fått något konstigt strax ovanför svansroten, som både jag och de i stallet är väldigt osäkra på vad det...
Svar
2
· Visningar
1 348
Senast: moon
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 548
Senast: TantEster
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som har vad vi misstänker är ringorm. En kal fläck lite större än en femkrona. I mitten av fläcken är det som...
Svar
10
· Visningar
7 514
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka