vad är detta? Sparris?

Comfort

Trådstartare
Köpte en liten risbuske för et par år sen, men jag vet inte vad det är...

32234110.jpg

32234109.jpg

32234115.jpg

och vad är "blåsorna" på bild 2?

Sv: vad är detta? Sparris?

Ja, det är en Asparagus, eller Plymsparris. Det blir jättefina små klockformade blommor på den.

när? Jag har ju som sagt haft den ett par år nu och än har det inte blivit blommor...

Jag tror jag misskötte min rejält. Typ lät den torka ut så blåsorna/knölarna var lite skrumpna innan jag vattnade. Min bror hade ihjäl den genom att vattna den för mycket, det är över 20 år sedan så jag minns inte helt exakt.

Min hade iaf små vita klockformade blommor som var orange i kanten.

ok, men vad är blåsorna för något då? jag ser att det är aldeles fullt under jordytan.

den dricker helt sjuka mängder vatten så denna går nog inte torka ihjäl iaf:D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 120
Senast: vilde
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
459
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka