Vad är detta? Inkar-Vårtor-Melanom?? (bild)

Sv: Vad är detta? Inkar-Vårtor-Melanom?? (bild)

Påminner om de tumörer hingsten i stallet har på skapet. Har vuxit jättesnabbt sista tiden och ska opereras på onsdag....
Ska inte säga att det ÄR sånna, men det ser liknande ut. Godartad eller elakartad kunde veterinären i vårt fall inte avgöra förrän biopsi skickats, men hon gissade på elakartad pga den snabba tillväxten.

Var sitter resten av "onormaliteterna"?
Hur gammal är hästen?
Hur snabbt har de vuxit?

Är ej veterinär men har följt hingstens tumörer från små till jättestora...

Det är denna på höger sida på skapet, sen börjar den komma en till i ljumsken hö och även två små på vä sida på skapet.
Han har en knöl på halsen i en virrvel, men jag tycker att det ser mer ut som ett bett??

Det är en ardenner på 6 år

Vi har haft honom i två år och den har blivit dubbel så stor, men då fler...det var bara en från början (bilden)

Hur snabbt växte dom på hingsten? Hur gammal är han?

Svårt att avgöra på bilden.
Men jag tycker absolut att ni ska ta ut en veterinär för att kolla på det hela.

Jo ja tänkte det...men ville bara kolla om det var någon som visste nåt eller känner igen dessa knölar :crazy:
Så klart hoppades jag på att alla skulle säga "det är bara vårtor"

hoppas kan man ju...och oftast är det ofarliga vårtor, men det kan ju vara skönt att veta... lycka till...

Tack! :) jag hoppas att det är bara vårtor!!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 582
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 404
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 225
Senast: Oh_really
·
Däggdjur https://svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/algarna-var-borta-radjuren-var-borta-ovantad-upptackt-vid-algforskning-i-gavleborg I artikeln...
2
Svar
37
· Visningar
5 001
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?