Vad är detta för växt?

Spiteful Spirit

Trådstartare
Fick en klivia av min farmor, och så har det växt upp en oidentifierad växt bredvid. Frågade farmor, men hon hade ingen aning om vad det var, kanske någon här vet?
Bifogar ett par bilder, den har en luddig klump längst ner och stjälken är luddig den också. Växer duktigt :D
32900364.jpg

32900365.jpg

Så, någon som har en gissning? :-)

Sv: Vad är detta för växt?

Ingen aning vad det kan vara, kan höra mig för lite!
Vädligt gullig lite växt dock, ser nästan ut som den växer fram ur en liten kiwi på nedre bilden.

Är balden ludna med? Eller bara "rotklumpen" och stammen?

Bladen är mjuka men inte ludna. Tar man i bladen blir man liksom fet om fingrarna och det luktar starkt och beskt. Blä. :P

Såg att du hade svarat nu, liite sent kanske.
Har ingen aning vad det är men jag vet exakt hur den luktarosv, har haft en sådan hemma.

Någon annan som vet?

Liknande trådar

Tjatter Jag besökte en loppis för ett par-tre år sedan, men nu vet jag inte var den låg :laugh: Det var en gul byggnad, fanns en sportdel på...
2
Svar
21
· Visningar
1 832
Senast: gul_zebra
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 355
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 135
Senast: Maria D
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
586
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama