Vad är detta för sele?

Julienne

Trådstartare
Hej på er!
Jag kan absolut inget om körning men har en sele hemma jag tänkt sälja, men nu till problemet, jag har ingen aning om vad det är för typ av sele och då kan jag inte heller sätta något lämpligt pris..

Bild på selen

Bild på märket

Jag hoppas ni kan hjälpa mig!

Det är en travsele, en remsele. En Wahlsten av märket att döma. Är det bara däckeln eller finns brösta/förbygel, gjordar och töm-huvudlag(uppcheck) till också? De ligger ute för mellan 500- 3000 beroende på skick, ålder och komplett/ej komplett

Det är en travsele, en remsele. En Wahlsten av märket att döma. Är det bara däckeln eller finns brösta/förbygel, gjordar och töm-huvudlag(uppcheck) till också? De ligger ute för mellan 500- 3000 beroende på skick, ålder och komplett/ej komplett

Okej! Det är både däckel och brösta. Jag har använt den i tömkörning och då använt både brösta, själva selen då och svanskappan. Men sen finns inga fler grejer vad jag vet, så som huvudlag osv.
Den är i mitt tycke i fint skick men lär vara relativt gammal, väldigt mjukt och smidigt läder.

Det är ett travsele som sagt. Remselen är inte så populära längre då de flesta verkar ha gått över till QH-selen. Värde ca 500 - 1000 kr ev lite högre om det är i kanonskick och helt komplett. Komplett är det om det finns skakelöglor, skakelremmar, säkerhetsrem, brösta, huvudlag med uppkäk och tömmar med "handtag"

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
927
Senast: Tora
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
987
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse
  • Hemlösa hundar ökar