Vad är detta för något?

angiepangie

Trådstartare
Har ju min lilla skrutt som blev 6 månader i förra veckan.
Nu har jag sett att han ibland (inte alls ofta, men ibland) har som två kulor extra, fast ovanför själva pungkulorna inåt magen.
Har ringt och rådfrågat veterinär men inte kunnat åka in och kolla då dom försvinner lika fort som dom kommer ungefär. Veterinären kunde inte svara på vad det var, men misstänkte att det hade något att göra med att pungkulorna "vandrar".
Detta är min första hanhund sen valp, så kanske är något som förekommer hos fler? Har ingen aning. Så vänder mig till er visa bukefalister i hopp om svar och bifogar en bild på hur det ser ut!

Han har inte ont och reagerar ingenting på om man rör dom osv.

IMAG0017.jpg

Kan ju tillägga också att hans kulor ramlat ner som dom ska, kollat av veterinären när vi var inne på tandkoll sist :)

Sv: Vad är detta för något?

Har två hanhundar som också kan få så ibland, dock inte lika stora som din hunds.. Har heller ingen aning om vad det kan vara, men jag har en egen teori om att det kanske har med nödigheten att göra, att de är kissnödiga ;) har dock egentligen inte en susing om vad det kan va. Ska bli intressant och se vad buke tror/vet!

Du behöver inte vara orolig. det är svällkropparna som sitter strax bakom penis som man ser. De kan variera i storlek från gång till gång.
Det här är inget farligt och händer titt som tätt hos hanhundar utan att man ens tänker på detta! :D

Det är svällkropparna som blivit hårda.

Dom används vid parningen så hundarna får den så kallade hängningen.

Jag har också gått och funderat vad sjutton det är. Efter ett tag märkte jag att min vovve oftast har det när han har sovit och att resten av snoppen (de man ser alltså) också är hård. Så jag tänkte att det var som morgonstånd :D Jag var visst inte far off.

Haha vilka teorier man kan få ibland :D
Jag hade tankar om att det var något fel på urinröret eller nåt xD

Han har stånd.. :)

Kag fick veta det den pinsamma vägen.
Åkte ilfart till vetten och trodde det var något fel på snoppen, cancer eller något..

Men det förklarade lungt för mig att han bar är lite "sugen" på en tik:D

Fast det är väldigt konstigt i så fall :O
För han får det när han sovit mest, och vi har inga tikar här hemma eller ens i närheten där vi bor direkt.

Ja det trodde jag också när jag ringde in, kanske därför jag fick en sån konstig förklaring xD Måste ha varit helt uppe i varv och förklarat jättekonstigt :angel:

Förstår mest inte vad det var för knasig veterinär du ringde till. Det är väl knappast första gången någon ringer och frågar om svällkroppar.

Nej inte vet jag, tycker också det låter lite mysko..
Som tur är så var det inte veterinären vi åker till :)

Våran kille är kastrerad sen snart ett år tillbaka och han får sådär när han är riktigt kissnödig så det är inte en att parningslusten som skapar det, för något sådant har han iaf inte!

Min hane får också större svällkroppar ibland. För honom händer det oftast när han blir exalterad och springer och leker. Och det är inget ovanligt direkt ;) Det är då inte att han blir tänd eller parningssugen. Det händer ju såklart också, men mycket mer sällan.

Min hane får också större svällkroppar ibland. För honom händer det oftast när han blir exalterad och springer och leker. Och det är inget ovanligt direkt ;) Det är då inte att han blir tänd eller parningssugen. Det händer ju såklart också, men mycket mer sällan.

Hugger sista!

Säger som "alla" andra: svällkropparna och helt ofarligt tillstånd. :D Det är med hanhundar som med alla andra killar, ibland större ibland mindre och ibland mittemellan. :angel:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 641
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 603
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 909
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka