Vad är detta för märke?

ullisdenballe

Trådstartare
Min medryttar häst har ett märke på vänster lår. Jag har fått för mig att de kanske kan vara en "stuterilogga" men har ingen aning.
Är det någon som vet vad märket står för?

Han är efter Lobo (vet ej vad det är för hingst)
sifrorna under märket är 614

21222834.jpg

Sv: Vad är detta för märke?

Märket betyder helt enkelt att hästen är ett danskt varmblod. På deras hemsida ser du loggan. Siffrorna ska stämma överens med en del av hans registreringsnummer.

Har inte jag fel för mig är det Danskt Varmblod.

Edit: Såg inte att du redan fått svar redan. Står på jobbet och fånar med annat samtidigt som jag skriver här. Så det tar lite tid. :p

Senast ändrad av en moderator:

Det finns en dansk hingst som heter Lobo, efter Leonardo II-Alibi, det är inte den som är pappa till din medryttarhäst då? Vem är morfar?

ok då kan de va han
jag kommer inte i håg va morfan hette! jag som kolla det i da:devil:

försöker hitta bilder på hingstar på hemsidan men jag blir galen på danska!

Gissar att hästen har en morfar som heter Edytor och en mormorsfar som heter Gazal VII;)

Faktiskt inte utan HesteData där jag kollade efter avkommor till Lobo vars registreringsnummer slutade på 614;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 336
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
11 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka