Vad är detta för märke? Bild

steve

Trådstartare
Ska sälja en sadel och undrar vad det är för märke? Bild:

32105351.jpg

Ser ut att vara nån gammal allroundsadel i övrigt.. Eller ska man skriva "märkeslös"?

Sv: Vad är detta för märke? Bild

Jag tänkte också det först men deras logga/knapp på sadlar ser väl inte ut sådär?

Är en CTD kallas även ST Martin ibland? Är en billigare variant av stübben tror jag, (tillverkas i deras fabriker med deras bom men billigare läder?)

Ja men tack! Det känns mer rimligt, det känns inte som en kvalitetsadel. Säljs de fortfarande?

utomlands tillverkas dom fortf. men vet inte hur det är i sverige :)

Är en CTD kallas även ST Martin ibland? Är en billigare variant av stübben tror jag, (tillverkas i deras fabriker med deras bom men billigare läder?)

japp det är st martin. har en sån hoppsadel.

Steve: tycker inte att det är dåliga sadlar, men det är ju gammla modellen med smal kanal och liten bomvidd. min är jätteskön, hård men man sitter ändå bekvämt och har stora stöd. sörjer att den inte passar min häst längre.

Senast ändrad:

Jag har ett ctd-träns och det är precis lika trevligt läder som mina vanliga stübbenträns :)

Jag har en likadan tror jag en jättetrevlig sadel och ser fortfarande snygg ut fast den nog är minst 10-år.

Dock så får man nog inte så mkt för dom begagnade jag sålde en nyligen genom ridsportsbutik som tar in och säljer sadlar mot provision tror jag fick 1500 för den bara. Och då var det inte direkt rusning efter den utan den hängde nog till salu 4-6 månader ungefär.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
976
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
208
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 579
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?

Hästrelaterat