Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle öppna upp lite mer i sommarhagen i dag, och möter en klunga av denna klöver. Har sökt på alsikeklöver men blir inte klok om det är det eller inte.
Vad tror ni?Visa bifogad fil 54916
Är det inte vanlig rödklöver?
Jahaa, alsikeklöver såg ju typ likadan ut!
Ja, dom gör ju det! Därför jag är mycket osäker just nu... Tänker att det kanske finns flera här som verkligen sett alsikeklöver i verkligheten och kan avgöra om det är det eller inte...
Vitklöver är väl mer bruna nertill, inte rosa som alsikeOckså alsike..
De liknar ju vitklöver men bladen sitter på blommans skaft..
Rödklöver.
Alsike är ljusare och inte lika spetsig form på bladen.
Ska se om jag kan ta bild på några Alsike sen när inte regnet öser ned.
I sak ja, men jag har några vitklöver här och var som går mot rosa. Och för det otränade ögat är dert kanske inte så lätt att se skillnad. Precis som de ovan var osäkra på om det var alsike.Vitklöver är väl mer bruna nertill, inte rosa som alsike
PrecisTusen tack, då behöver jag inte vara orolig!bow:
Precis
Jättebra att du kollar upp ju.Jag googlade och fick fram en massa olika bilder, samt att det stod att dom kunde ”skifta i rosa”, sen bilder på nästan helrosa, så kändes lite väl spännande att öppna upp till vit ponny där...
Jag tycker att det ser ut som skogsklöver. Jag fick också halvt panik när jag upptäckte det i min sommarhage men efter konsultation med en riktigt duktig växtexpert som såg det på plats fick jag veta att det är skogsklöver.Skulle öppna upp lite mer i sommarhagen i dag, och möter en klunga av denna klöver. Har sökt på alsikeklöver men blir inte klok om det är det eller inte.
Vad tror ni?Visa bifogad fil 54916
Jag förstår att du blev förvirrad av resultatet. Det är många som lägger ut bilder på Rödklöver och Skogsklöver med påståendet att det är Alsikeklöver.Jag googlade och fick fram en massa olika bilder, samt att det stod att dom kunde ”skifta i rosa”, sen bilder på nästan helrosa, så kändes lite väl spännande att öppna upp till vit ponny där...