Vad är detta för hemskt? *Bild*

Lycanthrope

Trådstartare
Elephantiatis.. kan hästar också få det? Fy vad läskigt!
severe_lg.jpg

Sv: Vad är detta för hemskt? *Bild*

Hmm En liten bieffekt av den typiska Strasserverkningen???:devil:

Ja jisses det såg inte roligt ut.
Har du bild på hela hästen?

precis.

det stod iaf att det hästen har är elephantiasis.. läskigt.. :/

hur får man det egentligen? :eek:

Elefantben är väl egentligen bara en benämning på kronisk lymfangit om jag inte är helt felinformerad och glömsk.

elefantben är väl en benämning på kronisk lymfangit.
Och lynfangit är väl när lymfkärlen korkat igen. pga bakterier.så att vätska inte kan transporteras bort.börjat tex med ett sår som sedan blir infekterat enkelt sagt kan man väl säga att skit korkat igen banorna i benen så att benet svullnar upp. i bland får dom feber och ökad puls.

Jag antar det.

Sett många bilder där män har enorm pung pga elephantiasis :crazy:

Uch vad äckligt det ser ut stackars krake som får det där!! :( Kan inte vara kul att ha...

Jag har för mig att människor får elefatiasis av en slags parasit (filarier?) som stör lymfavflödet.
Hästar får ju lätt lymfangit av ett sår eller dyl som gör att en lymfknuta täpper igen lymfavflödet när den svullnar.

min häst har haft lymfangit. DOCK intesådär svullet. Han fick feber och svullen i bakbenet. ficj ha boxvila nån vecka. Lymfangit är vad bilden visar...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 165
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023